svidkopp Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hei Jeg har en leilighet i en bygård fra 1939 i Oslo der jeg ønsker å rive et par murvegger. Disse er sannsynligvis ikke bærende konstruksjoner, men jeg tenker å gjøre rivningsarbeidet selv og ønsker å være helt sikker på at det er trygt å rive veggene før jeg starter. Er det noen som vet hvordan man kan få utredet dette så billig som mulig? Helst bør jeg ha et dokument som bekrefter at veggene ikke er bærende før jeg starter på det. Jeg har allerede kopier av plantegningene for alle etasjer og kjeller. De aktuelle veggene er 10 cm tykke (en mursteinsbredde) og finnes i hver leilighet, men ikke i kjelleren og på loftet. En annen vegg i leiligheten er 20 cm tykk og den regner jeg med er bærende. Denne skal ikke rives. Bygården har 8 etasjer og er oppført i 1939. Min leilighet ligger i 6. etasje; den har altså 2 etasjer over seg + loft. Har noen forslag til hvordan jeg forsikrer meg om at det er trygt å rive? Er det noe spesielt jeg bør tenke på når jeg starter rivingen eller er det bare å slå til med slegge? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Er det i borettslag? Da må du sikkert søke? Påvirker dette våtrom eller kjøkken? Da må du vel ha en ansvarshavende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå