Gå til innhold

Hvordan få tak i vitnemål fra grunnskole? Fustrert!

Anbefalte innlegg

Hei. Nå trenger jeg deres hjelp. Saken er slik:

Jeg har sendt inn søknad for studier på HIG og tingen er sånn at jeg har hatt vidergående utdanning i utlandet. Alt ble selvfølgelig oversatt og sendt inn. Jeg trengte også vitnemål fra barneskole og ungdomskole som jeg også sendte inn.

Par dager før en lang planlagt ferie jeg har den 2.Juni får jeg et brev av Samordna Opptak om at jeg ikke fyller krav i norsk. Så det opp og der står det at hvis jeg har Vgs i utlandet men har hatt norsk grunnskole så fyller jeg kravene. Så jeg ringte for å se hva som foregikk. Det jeg fikk til svar var at jeg ikke hadde sendt inn vitnemålet fra barneskole og ungdomskole men bare karakterutskrifter. ''Hva er forskjellen'' tenkte jeg med en gang.

Jeg husker da at jeg spurte klart på både barneskole og ungdomskole om vitnemål, men fikk bare karakterutskrift. Nå har jeg er par dager på å få tak i dette før det går utover flybilleter og bryllup.

HVordan får jeg tak i vitnemål fra barneskole og ungdomskole? Må jeg kontaktere skolene igjen? Jeg har ellers lite peiling på skolesystemer her siden jeg har bodd de siste 5åra i utlandet.

Hjelp en stakkar med stor lyst for studier men lite flaks ><

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...