hotbitch Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg har endelig fått kjøpt meg en 64 maskin, og lurer på om jeg kan kjøpe spill fra f.eks. USA og UK ? Er det noe slags sonelignende greier på desse spillene, sånn som på filmer? Maskinen er norsk. Takker for svar:) Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Ja, maskinen er sonebestemt. Du må kjøpe PAL spill og ikke NTSC. Lenke til kommentar
UleDule Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Er dessverre regionsperre på alle nintendos tv-konsoller så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
hotbitch Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Takk for gode svar. En handel på 20 spill er på gang ^^ *sikle* Lenke til kommentar
UleDule Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Regioner deles hovedsakelig inn i Asia, Europa og Nord-Amerika. Derfor faller Norge og England begge under PAL-regionen. Misliker regionsperre sterkt. Legger veldig opp til "urettferdig marked", og oppmuntrer indirekte til fyfy-virksomheter som brenning av spill, chipping, homebrewing osv. "Når man først har chippet Wiien sin regionfri, kan man like gjerne utnytte chippen fullt ut". Grunnen til regionsperra, er at produsentene skal holde "kontroll" på software. Forventet pris på spill i Asia kan avvike fra forventet pris i Europa f.eks. Ved å sette en regionsperre, kan de gjøre den ene varianten billigere enn den andre, og likevel selge begge to. En annen grunn er også at det kan koste mye penger å slippe ut, samt markedsføre et spill over hele verden samtidig, og regionsperre vil forhindre kunden i å ligge "foran tiden". En tredje ting er at mange land har forskjellige regler og krav til vold og aldersgrenser til spill. Regionsperre gjør det lettere å kontrollere alt dette her. Men jeg synes det er bagateller. USA og Europa avviker lite sånn sett, og likevel får vi utallige titler nesten et halvt år seinere o.l. Når det er sagt: KOS deg med spillene Endret 29. mai 2009 av UleDule Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå