Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Bruker: Anfall Utfordring: Ta musikkinspirerte bilder, tolke titler og tekster. Har skaffa meg et close up-filter som jeg kommer til å bruke på D80-en. Deltakernivå: Er min første utfordring, så starter som kandidat. Utstyr: - Nikon D80 + 18-135mm (kit) + Hoya Close up-filter - Konica Minolta Dynax 3L Tilleggsutfordringer: Nå som det snart er sommer og det har mye fint foto-lys, vil jeg prøve å begrense meg til å ta flest mulig bilder med kun naturlig lys. - Andre tilleggsutfordring er å ta bilder med mitt Konica Minolta Dynax 3L (fra den analoge utfordringen). Bildene fra det kommer da i slutten av juni når jeg får fremkalt. Opeth - Windowpane Gojira - Love Placebo - Meds George Harrison - While my guitar gently weeps Stone Sour - Through Glass Uten tittel Korn - DeadKorn - Hold on / Kent - 500 Endret 14. juni 2009 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Starter med et bilde som passer til en fin sang av mitt favorittband. Opeth - Windowpane Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Har tatt bilde i dag, men har ikke på denne dataen, så laster opp i morgen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 2. Juni Gojira - Love Ikke mye å skryte av, men var en travel dag og inspirasjonen var ikke på topp akkurat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Dagens: Placebo - Meds Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Her var det mye fint. Noen kommentarer: 1: Håper for din skyld det ikke er ditt vindu. (Oppussing av vinduer er noe herk, og blir raskt mer pes når riksantikvaren kommer inn og mener at rusten din er verneverdig ...) 2: Morsomt hvordan refleksjonen fra hjertet faller stadig lengre ned i dråpene etter hvert som en ser nedover. Er det håpet som forsvinner i løpet av fallet, kanskje? 3: Håper du ikke har bruk for alt ... Har du brukt close up-ringer på dette? Litt underlig «form» på området som er i fokus. Ikke negativt, bare nysgjerrig på hva effekten kommer av. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg falt veldig for bilde nummer tre. Det gir en realistisk følelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Her var det mye fint. Noen kommentarer:1: Håper for din skyld det ikke er ditt vindu. (Oppussing av vinduer er noe herk, og blir raskt mer pes når riksantikvaren kommer inn og mener at rusten din er verneverdig ...) 2: Morsomt hvordan refleksjonen fra hjertet faller stadig lengre ned i dråpene etter hvert som en ser nedover. Er det håpet som forsvinner i løpet av fallet, kanskje? 3: Håper du ikke har bruk for alt ... Har du brukt close up-ringer på dette? Litt underlig «form» på området som er i fokus. Ikke negativt, bare nysgjerrig på hva effekten kommer av. 1: Er ikke mitt vindu, heldigvis. 2: Har ikke sett det på den måten, men artig tanke. 3: Bruk for alt? Ja, jeg har brukt et close up-filter, er nok derfor det er som det er. Tusen takk for kommentarene! Jeg falt veldig for bilde nummer tre. Det gir en realistisk følelse. Takk Noe jeg kunne gjort bedre/annerledes? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 «Bruk for alt» var litt uklart – mente alle medisinene. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Takk Noe jeg kunne gjort bedre/annerledes?Det spørs... Er du ute etter rent fototeknisk eller at noen som har peil skal kjenne seg igjen? For er det det sistnevnte så kunne du gjerne latt pakningene være med på bildet og sørge for at det er noe om "målgruppen" er ute etter. Sobril, somadril, zopiclone, noen morfinpreparater er stikkord. For menigmann så tror jeg bildet fungerer bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 «Bruk for alt» var litt uklart – mente alle medisinene. Åja. Har heldigvis ikke bruk for alt nei. Takk Noe jeg kunne gjort bedre/annerledes?Det spørs... Er du ute etter rent fototeknisk eller at noen som har peil skal kjenne seg igjen? For er det det sistnevnte så kunne du gjerne latt pakningene være med på bildet og sørge for at det er noe om "målgruppen" er ute etter. Sobril, somadril, zopiclone, noen morfinpreparater er stikkord. For menigmann så tror jeg bildet fungerer bra. Ser den. Men hadde liksom ikke noe mere piller der for øyeblikket, ellers hadde jeg kanskje hatt flere. Tok en del blider med pillebrett i bakgrunnen, men syntes det jeg la ut nå ble best. Kan sikkert laste det opp her senere om noen er nysgjerrig. Det var mest sånn for folk generelt som kanskje ikke har vært borti så mye. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Dagens bidrag: George Harrison - While my guitar gently weeps Endret 4. juni 2009 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Ble ikke noe bilder i dag, har reist og hatt dårlig tid, hadde jeg funnet noen gode motiver på veien hadde jeg selvfølgelig tatt. Men kommer kanskje noe i morgen. Hadde vært fint med kommentarer/kritikk på gitar-bildet om noen gidder. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg liker det. Har en kompis som er gitar-entusiast, og vil jeg skal ta bilder av gitarene hans. Nå har jeg i allefall en vinkel som tar seg godt ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Takk takk Var gøy å leke med close up-filteret på gitaren. Ta nærbilder av volumknapper osv. Endret 6. juni 2009 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Stone Sour - Through The Glass Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Dagens bilde blir av diverse årsaker ikke lagt ut før i morgen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Gårsdagens bilde: (uten tittel) Litt annet jeg har tatt de siste dagene for spesiellt interesserte: I just called to say I love you Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Likte Through The Glass - der fanget du noe, synes jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå