Gå til innhold

[Løst]TV og hjemmekinoanlegg 5.1, full pakke med andre ord!

Anbefalte innlegg

er kanskje noen av dere som lurer på om det skjer noe her, og svaret er at det er rimelig rolig. Jeg venter fortsatt på svar fra surround.no om pris på pakken med en annen receiver.

Da det gjelder føtter og slikt, det er vel ikke et musst?

Også har jeg sett på lg tv'en som ble nevnt i siste innlegg, men da havner jeg på samme pris som med ambilighten og det blir nok litt for dyrt om jeg skal ha den lydpakken som jeg nevnte sist.

Hvis du med "føtter og slikt" mener knotter eller spikes uner høyttalerne er svaret ja.

Jeg ville ihvertfall montert noen tykke møbelknotter under frontene for å begrense koblingen mot underlaget. Spikes er optimalt, men ikke alltid praktisk i en stue.

Endel høyttalere har greit fungerende føtter ferdig montert, bla XTZ subene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er kanskje noen av dere som lurer på om det skjer noe her, og svaret er at det er rimelig rolig. Jeg venter fortsatt på svar fra surround.no om pris på pakken med en annen receiver.

Da det gjelder føtter og slikt, det er vel ikke et musst?

Også har jeg sett på lg tv'en som ble nevnt i siste innlegg, men da havner jeg på samme pris som med ambilighten og det blir nok litt for dyrt om jeg skal ha den lydpakken som jeg nevnte sist.

Hvis du med "føtter og slikt" mener knotter eller spikes uner høyttalerne er svaret ja.

Jeg ville ihvertfall montert noen tykke møbelknotter under frontene for å begrense koblingen mot underlaget. Spikes er optimalt, men ikke alltid praktisk i en stue.

Endel høyttalere har greit fungerende føtter ferdig montert, bla XTZ subene.

takk for svar, hva ville du ha brukt under Dynavoice-høyttalerne?

Lenke til kommentar
Kan dette være noe å satse på? Eller denne?

Sats på sistenevnte pakke da Dynavoice er bedre høyttaler enn Proson.

Du kan prøve deg på en pruting da 663 er en utgående Yamaha modell. Den er allikevel bra om du greier deg med 2 HDMI innganger.

Ser at føttene ikke medfølger. Prøv i første omgang med tykke bøbelknotter. Du kan alltids kjøpe føttene senere.

Tips: surround.no har hentemulighet på Grorud hvis du bor innen rimelig avstand.

Endret av Junkers
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var handelen gjort og monteringen gikk greit. Har kun igjen kalibreringen så det blir surroundlyd.

Endte på:

Sony KDL-46W5500

Yamaha RX-V463 + Dynavoice 5.1-pakke svart

Fikk RX-V563 i stedet for RX-V463, RX-V565 og RX-V663 fikk jeg ikke tak i Oslo i går, men regner med at dette holder til meg. Kabler kjøpte jeg på Clasern, men lurer litt på om jeg har feil kabel til suben, var bare en inngang for suben på forsterkeren, mens to ut på bassen, men virker greit med kun en kabel der.

Vil takke alle for hjelpen, setter emnet som låst om et par dager i tilfelle det blir noen spørsmål.

Endte forresten på dette tv-bordet som jeg tilsynelatende er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Gratulere med kjøpet :)

Kostet det mye for alt av kabler?

Takk for det, tja, kommer ann på hva man skal ha, jeg kjøpte heller litt for mye enn litt for lite og da kom det i overkant av 1'000, det var med stifter til å feste kabelene til veggen, møbelknotter, skjøteledninger, 35m høyttalerkabel, coax, rca, 3 x hdmi

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Kabler kjøpte jeg på Clasern, men lurer litt på om jeg har feil kabel til suben, var bare en inngang for suben på forsterkeren, mens to ut på bassen, men virker greit med kun en kabel der.

Du trenger en y-splitt på enden som skal inn i subwoofer. Denne er billig. Den deler opp signalet slik at du får en pluss og en minus.

Y-splitt ser slik ut: Y-splitt clasohlson

Den kan gjerna ha svart/rød eller hvit/rød utgang på selve splitten.

Endret av unified86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...