mongojarle Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Heisann! Min mor har lyst på en bærbar PC som ikke er like treg som den hun hadde (700MHz, 256mb ram). Den skal brukes til mamma ting, altså VG.no, nettbank, se videosnutter og kanskje skrive dokumenter på et par hundre sider i Word. Prisen kan ikke være mer enn 4000kr, og den må kunne hentes i Sandefjord (komplett, mpx, netshop) i morra! Har sett litt på denne som er på tilbud, men er usikker på hvordan prosessoren er (det er en intel E1500). Andre forslag? Lenke til kommentar
Hermit Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Du har ikke vurdert en netbook? Dette krever kanskje at du forhører litt med henne. Det kan hende hun ikke vil ha så liten skjerm. Men disse gir jo også ganske god valuta for pengene. Og om hun skal forflytte seg litt rundt tror jeg hun vil fort lære å like den. Men skal den derimot stort sett stå på en plass, kan det være greit å bare gå for en rimelig grei tilbuds PC. Men du sier du skal kjøpe til din mor, da ville jeg annbefalt og kjøpt på en elektrobutikk i ditt nærområdet. Har lært av egen erfaring at dette kan være lurt når noe først går galt. Den prosessoren der kan forresten bli litt i tregeste laget, spesielt ettersom den kjører Vista. Endret 28. mai 2009 av Hermit Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Ingen netbook. Det ble for lite, og den skal nok ikke drasses alt for mye rundt på, bare inn og ut av en sekk. Ok, jeg har selv en Lenovo N500 som jeg er rimelig fornøyd med, som også har litt kraftigere prosessor, men det som er dumt er at den bare leveres med svensk tastatur (?): http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=424727 Er nok ikke noe problem hvis det går i filler, jeg bor ikke langt fra Sandefjord, og er stadig å besøker henne. Lenke til kommentar
Hermit Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Èneste forskjell på norsk og svensk tastatur er at ø ser ut som ö og æ som ä, det er rent kosmetisk. Det er derfor mange av dagens laptopper har skandenaviske taster (samme oppsett, men bokstaver med forskjellige farger (bilde)). Nå er Lenovo ganske gode og robuste PCer også, så om å handle på nett ikke er noe hindring vil jeg gått for Lenovoen fremfor Toshibaen, selv om det er 1gb mindre minne. Men dette kan lett oppgradereste for en hundrings uansett. Endret 28. mai 2009 av Hermit Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Edit: Så ikke at max grensa var 4000,- Endret 28. mai 2009 av krizkriz Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Skal høre med henne hvordan det er med svensk tastatur. Aceren var litt dyr, og har litt dårlig erfaring med tastaturene på Acer bærbare (spesielt space-knappen). Selv så undrer jeg også litt på denne Celeron prosessoren. Er flere som ikke anbefaler de, og jeg vet jo at et skjema ikke sier så veeeldig mye om ytelse, men hvis man sammenligner E1500 og E3200, så er jo de fleste forskjellene til Celeron sin fordel. Nå vet jeg jo selv at E3200 er veldig fin, leverte faktisk hovedprosjekt på over 100 sider med masse bilder og greier i dag. Og det er skrevet på N500 bærbaren, så den klarer jo fint slike oppgaver som min mor kommer til å bruke den til. Finner heller ingen andre pc'er i det prisområdet i disse butikkene, så blir vel at jeg anbefaler N500, og hvis ikke svensk tastatur går, så blir det nok Satelitte L300. Får se hva hun sier, hun skulle ringe meg opp senere. edit: kom også på at jeg har jo en 1gigs rambrikke fra den gang jeg oppgraderte min egen n500 fra 3 til 4 gig Endret 28. mai 2009 av jale Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 Liten update! Det ble Toshibaen... Startet den selv opp, og den virker absolutt kjapp og helt grei til en kontor-pc! Selvfølgelig var det ca. 20 programmer og greier jeg måtte av installere før det ble noenlunde ryddig på den, men slik er det jo med alle for tiden. Den fikk bedre forresten bedre score på enn min Lenovo N500 på Windows experience index. Nå kjører min N500 W7, og hennes Vista home basic. Lenke til kommentar
Hermit Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Men tror WEIen er litt strengere i W7, med tanke på fremtidlig hardware og maksing av scores og slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå