Hermit Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) For en stund tilbake kjøpte jeg en NorthQ 3580 Water Cooling fra komplett.no. Jeg holdt for tiden på å bygge et kabinett selv, så PCen ble i nesten to uker kjørt utover et nattbord. Kjølingen fungerte fint (17-19C idle), helt fram til kabinettet var ferdig, og monteringsdagen kom. Det viste seg at denne vannkjølingen krever at du har plass til en 12cm vifte på baksiden av kabinettet. Noe jeg ikke har. Er ikke dette litt viktig informasjon? De informerer jo med røde bokser om du kjøper SATA HD, eller PCI-E kort. Dette er jo minst like viktig. Som konsekvens av dette må jeg nå prøve å selge vannkjølingen med tap, og heller gå på stock vifte. Endret 28. mai 2009 av Hermit Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Kjølerviftediameter 120 mm Vannkjøling kjøper normalt de som har litt mer kunnskap. Man kan ikke skrive alt i den røde boksen. Lenke til kommentar
Hermit Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Grunnen til at jeg kjøpte denne vannkjølingen var nettopp simpelhet, og at man ikke trenger så mye forkunnskap. Lenke til kommentar
SF2-Guile Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Men som Wisd0m påpeker så står det jo i informasjonen. Trenger ikke mye forkunnskap for å lese at den trenger 120mm vifte. Endret 28. mai 2009 av SF2-Guile Lenke til kommentar
Hermit Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Det følger med en 12cm vifte, men du trenger en slot til 12cm vifte BAK på kabinettet. Lenke til kommentar
JohnWayne Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Så du har plass til en 120mm vifte, men ikke mulighet til å feste denne bak på kabinettet. Du får la den henge løst inne i kabinettet da. Kan bli varm fordi den varme luften kanskje ikke slipper ut så lett. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Som konsekvens av dette må jeg nå prøve å selge vannkjølingen med tap, og heller gå på stock vifte. Alternativer: 1. Mekke til en løsning der du får festet 12cm-viften på en annen måte. 2. Kjøpe et kabinett som passer, og selge det gamle, evt. bruke det til noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå