Gå til innhold

Er man sosial på LAN?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp det vil jeg si også, men det er jo mulig å være usosial på LAN også...

Litt avhengig av størrelsen på LANet, kan man gjemme seg bort i en krok og bare laste ned og spille Single-Player-spill. :roll:

En kamerat av meg gjorde det på ett LAN hjemme hos meg, :evil: hva gjorde jeg? - avinstallerte single-player spilla hans mens han var på toalettet og tvang ham til å spille multi, samt ta pauser samtidig som resten av oss... :p

Men generelt så møter man nye folk, både fysisk og gjennom LANets turneringer fil-trading osv...

Lenke til kommentar

Har hørt flere foreldre bli glad for at gutteungen drar på LAN, mye mer sosialt. Er temmelig enig, men LAN-ene jeg har vært på kan overhodet ikke sammenlignes med å få et par kamerater på besøk. Det har en tendens til å bli litt for mye spilling på LAN. Ja, det er det som er poenget, men når man verken har spisepause, strekke-på-seg-pause, pratepause eller banke-kamerat-for-å-være-bedre-enn-deg-i-CS-pause, så blir det litt galt. Man skal - i følge spillmanualer - ta minst 10 minutter pause for hver time du spiller. :yes:

LAN er sosialt, men ikke sosialt, etter min mening.

Lenke til kommentar

Det kommer vel helt an på hva man gjør det til. På et perfekt LAN i mine øyne foregår det masse annet enn spilling, deriblant lange mer eller mindre filosofiske/fjollete samtaler (stryk det som ikke passer), diverse matinntak utenom spisetidene, og minst en lang strekkepause rundt kl. fem som har det ene formål å oppleve nattelufta.

Lenke til kommentar

Vel det er hvertfall mer sosialt å lane enn å sitte alene forann PCen :)

Men lan kan være fryktelig asosiale de, og jeg må si at gamerne ofte er de minst sosiale. Ikke noe galt i å spille litt men når jeg tenker "gamere" så tenker jeg på de folka som vil at alle skal sitte topp konsentrerte forann PCen med headset hele tida. Hvorvidt lanet er vellykka eller ikke kommer ann på om de vant en gamecompo eller ikke. Da er ikke lanet mye sosialt, da er man der kun for å kunne spille med lav latency ikke for å være sosial.

Størrelsen på lanet har også mye og si, når vi møtes 8-10 stk for å lane en helg så blir det jo litt alkoholinntak og da går skravla deretter :) De damene som tar turen innom (dvs de ikke faste damene for de finnes også :) påpeker ofte at de ble overraska over hvor koselig vi har det. Når ei dame sier det er "koselig" så antar jeg de må mene det er sosialt.

Så har du disse lokal lan'ene med kanskje 100 deltagere da. De med flest fjortiser og imo minst sosiale fordi gaming og leeching har for stort fokus, men for all del det varierer.

Til slutt har du de/det store nemlig The Gathering og Dreamhack. Disse kan du gjøre til det du vil. Vil du sosialisere så er det mange andre å prate med :)

Så, jeg synes ikke vi skal tegne et sort/hvitt bilde her. Det er jo ikke slik at enten er det sosial eller så er det asosialt. Når mandagsklubben gikk på TVN for noen år sida var vi en gjeng som samla oss forann hos en person med noen pils. Det ble av ikke-nerder sett på som en "sosial sammenkomst", noe ikke lan blir sett på som. Spør du meg er det like sosialt å glane på en PC skjerm mens man ler av "brittas f|tta" som å glane på en TV og le av rompiskompis humoren til Giertsen. Kino er jo også et glitrende eksempel på noe som er akseptert som en sosial ting man kan finne på, mens man i praksis sitter adskilt i hver sin stol og holder kjeft.

Så min oppfattning er vel at selve PCen i seg selv er usosial fordi den stjeler veldig mye oppmerksomhet når du bruker den, men alle de andre tingene som skjer gjør at det ikke blir helt usosialt. Å lane kan være mer sosialt enn kino, men det vil aldri bli så sosialt som en tur i snekka om sommeren osv :)

Lenke til kommentar

må si meg enig at LAN er en sosial affære.

jeg bruker mye tid på LAN for å spille multi med venner, og med jevne mellomrom til alle døgnets tider en tur ut for å ta en røyk og slappe av litt mens det blir diskutert litt av hvert. må ikke glemme den obligatoriske holdit'en klokken 04.00 :)

Lenke til kommentar

Litt avhengig av størrelsen på LANet, kan man gjemme seg bort i en krok og bare laste ned og spille Single-Player-spill. :roll:

En kamerat av meg gjorde det på ett LAN hjemme hos meg, :evil: hva gjorde jeg? - avinstallerte single-player spilla hans mens han var på toalettet og tvang ham til å spille multi, samt ta pauser samtidig som resten av oss... :p

Hvorfor i all verden låste han ikke maskina da han gikk fra den? (windows-knappen + L) Det gjør man da alltid.

Lenke til kommentar
noen skrev Windows knappen + L. da låser man jo ikke pcen, ialle fall ikke i XP. du går jo bare ut av brukeren..... i alle fall hos meg ...

Og hvis du har passord på brukeren din kan ingen andre logge på igjen uten passordet? Låst nok for meg...

Lenke til kommentar

Lan er sosialt, med mindre du vil sitte dor deg selv å loke i et hjørne, man snakker sammen, diskuterer strategier, krangler om hvem som er best, kjefter på den som svidde grandiosaen for 'nte gang osv. Og så klager man over fjortissene, spesielt cs-lamere som sitter å skriker med headsettet og krangler om hvem som skal hoste, da får man fordel av 0-ping (forskjell på 1 og 0, alle sitter på 100mbit full duplex switch) det er så latterlig at man må le i fellesskap.

Lenke til kommentar

fordi han ikke var klar over hvor småond venn han hadde? ;)

hehe... OND ja... :D - Nei, jeg var jo så grei at jeg ikke sletta savegamene hans da...

I mitt syn er det blasfemisk å spille single-player på et lite "hjemme"-LAN. Da skal man i hovedsak være sosiale og spille multi om man spiller...

Ang å ta pauser ofte nok: har man venner som røyker, men man ikke gir dem lov til å røyke inne, sørger de automatisk for å foråsake pauser med gjevne mellomrom ;-)

Lenke til kommentar

LAN er sosialt!

En "definisjon" på å vere sosial er jo å vere i lag med og prate med andre, og når man er på lan, sjøl om man berre er 5 stk, er det sosialt!

Når eg og noken venner samler oss med PCene av og til, er det skjeldent at det blir KUN spilling. Blir litt film, litt rare upassande diskusjoner... i det heile tatt, det er sosialt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...