blueice Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 La inn XP Pro som ren installasjon, men ønsker å fjerne dette igjen Hvordan i H..... får jeg gjort dette ? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Formatér i DOS. Bruk Fdisk i prosessen... Lenke til kommentar
Raven Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Det skal være mulig å fjerne det med en WIN9X bootdisk alla WIN98-Me. Bare bruk fdisk til å fjerne partisjonene. Lenke til kommentar
blueice Skrevet 22. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2002 Takker for svaret men jeg har prøvd å benytte FDISK her da. Jeg har prøvd å starte opp med WIN 98 oppstartdiskett osv, men fungerer ikke, om jeg går inn i DOS prompt og prøver det der så funker det heller ikke da jeg får til svar at det er feil DOS versjon Videre så har jeg prøvd å komme inn i ren DOS fra oppstarten men får jo bare inn i SAFE mode der jo ! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Hva er det som ikke fungerer med bootdisken? Har du satt opp i bios slik at den booter fra diskett før harddisk? Fungerer ikke Win9x-bootdisketten skikkelig, går du til http://www.bootdisk.com og laster ned en derifra. i alle fall her er fremgangsmåten: 1. Boot med diskett (kopier fdisk inn på disketten hvis den ikke ligger der) 2. Skriv Fdisk 3. Svar eventuelt ja på om du vil bruke støtte for store harddisker. 4. Slett partisjonene som skal slettes (husker ikke nummervalget i farten). 5. -->1. Skal du legge inn Win9x lager du en ny Fat32 partisjon. -->2. Skal du legge inn Win2k/XP på nytt trenger du ikke å gjøre noe mer. Installasjonprogrammet formaterer selv. [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-01-22 19:06 ] Lenke til kommentar
lagorda Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 delete NON-Dos partition i FDisk (valg 4 tror jeg) Lenke til kommentar
gthomass Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 boot på xp cdrom og formater. restart no more xp. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Sier meg enig med gthomass, men for å være helt sikker på at *alt* er borte bruker du et program som wiper disken helt, evt. partisjonen. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 er ikke konverteringen fra fat32 -> NTFS irreversibel? Lenke til kommentar
blueice Skrevet 22. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2002 Hau Hau Jo da gikk det iorden til slutt i alle fall Xp er borte og 98SE tilbake Skjønner ikke helt den XP Den er jo dritbra da, men må være ganske så mye bugs osv ennå Takker for alle svar på spørsmålet Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Quote: On 2002-01-22 20:51, apollox skrev:er ikke konverteringen fra fat32 -> NTFS irreversibel? Ikke med 3. parts programvare slik som Partition Magic 7. Lenke til kommentar
tofferh Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 jeg brukete oppstartsdisket for 98 og da fikk jeg formatert. Lenke til kommentar
Yuri Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Jeg brukte selv lang tid på å få fjernet NTFS opplegget. Brukte fdisk i 98se oppstartsdiskett og sleit skikkelig med å få fjernet i alle retninger. måtte bare prøve og feile... Eneste grunnen til at 98se er bedre enn XP er hvis du skal ha ISDN, DOS eller win95 spill. burde allikevel kjøre begge OS hvis man vil ha 98se i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå