Gå til innhold

Nettverkskort i Dell Dimensions 9150

Anbefalte innlegg

Hei ! Garantien gikk ut for et halvt år siden.........

Intel nettverkskortet (kablet bredbånd) i denne maskinen har sluttet å fungere (finner kortet men får beskjed om at det mangler driver). Sjekket litt og fikk beskjed om at det sikkert var gåent. Kjøpte så nytt kablet Jensen(Realtek) nettverkskort, som skulle installere seg selv i XP uten CD, samme historie igjen (finner kortet men får beskjed om at det mangler driver) Prøver så med et trådløst D-link kort med drivere på cd, historien gjentar seg igjen..... Gir så opp og prøver å reinstallere XP men da finner ikke installasjonsprogrammet harddisken, forsøker så å formatere den først, men får beskjed om at handlingen ikke kan utføres!!!! har noen et godt råd, da maskinen fungerer kjempefint ellers ???

Endret av forsiktig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt problem med nettverkskortet selv, da det blir "borte" fra opperativsystemet og det slutter å lyse i det bak(grønt lys). Jeg har en dell dimension 9200. Men du burde prøve å slå av strømmen helt(dra ut kontakten), og prøve å dytte litt på nettverksfeste, plutselig fungerer det igjen. En jeg kjenner fikk samme problem og han kjøpte et nytt kort, men av en eller annen grunn funktet det ikke selv om alt ble instalert riktig.

Mitt tips til deg dra ut strømmen, åpne kabinettet og dytt litt på kontakten, pleier å funke til slutt. Vet at det er ganske frustrenende når den ikke funker, men den pleier å komme tilbake. :wee:

Lenke til kommentar
Jeg har hatt problem med nettverkskortet selv, da det blir "borte" fra opperativsystemet og det slutter å lyse i det bak(grønt lys). Jeg har en dell dimension 9200. Men du burde prøve å slå av strømmen helt(dra ut kontakten), og prøve å dytte litt på nettverksfeste, plutselig fungerer det igjen. En jeg kjenner fikk samme problem og han kjøpte et nytt kort, men av en eller annen grunn funktet det ikke selv om alt ble instalert riktig.

Mitt tips til deg dra ut strømmen, åpne kabinettet og dytt litt på kontakten, pleier å funke til slutt. Vet at det er ganske frustrenende når den ikke funker, men den pleier å komme tilbake. :wee:

Takker for det ! Her lyser det rødt/orange, men skal prøve :-)

Lenke til kommentar
Er det Dell sin gjenopprettingsdisk du bruker for reinnstallasjon?

Nei, jeg kan ikke finne noen gjenopprettingsdisk, så jeg har prøvd med XP pro ^:-)

Har du lastet ned alle driverne fra Dell til din maskin? Hvis ikke så gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...