Gå til innhold

Ny laptop, tips?

Anbefalte innlegg

Heisann

Tenkte det var på tide å skaffe meg ny laptop, kjøpte den jeg har nå for 1 3/4 år siden.

Er ganske godt fornøyd med min HP Compaq 6715b, men er et par ting jeg ikke liker:

-Fingeravrykksinnlogginga funker aldri! Bare til bry..

-Skulle liksom være 4 timers batterikvalitet, men varer kun 1 time.

-Vista går utrolig treigt.

-Mye støy

Hva jeg ser etter i ny laptop:

-Kjappere pc, både internett og ellers.

-Bedre batterikvalitet.

-Bra design (helst svart)

-Lett å bære

-Ganske støyfri

Prisklasse:

5-10K

Haster ikke å kjøpe en ny, men tenkte jeg skulle planlegge det litt. Må betale mastercard regninga først;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å kommentere på det du ikke likte ved din forrige PCen din, så er stort sett eneste løsning å fjerne det helt. Anngående batteriet så er det ingen vanlige laptopper som yter 4 timer, med mindre de har et gigantisk batteri, som igjen vil dra vekten drastisk opp.

Desto mer du går for ytelse, desto mindre batteritid vil du få, og vekten går oppover. Går du ned på ytelse vil du kunne få batteritid i opp til 7-8 timer (uten WLAN, vel og merke), men dog bare på netbooks. Så hadde jeg vært deg ville jeg bestemt hva du vil prioritere, også velge PC ut fra hva du konkluderer.

Edit:

Ut i fra hva du lister at du vil ha, vil jeg annbefale å vente på de nye "netbook"ene som kommer senere i år. Disse er 12", har Atom og NVIDIA Ion, da vil du få en lett PC, men god ytelse i forhold til størrelse, og henholdsvis god batteritid, dog endel lavere enn dagens netbooks på grunn av Ion.

Endret av Hermit
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har nettopp kjøpt en svart IBM T42 fra finn.no, brukt.

Den har windows xp og fungerer kjempebra, og jeg betalte under 2,000 kr for den! :D

Hvis du ikke behøver en helt ny en, så kan jeg anbefale å kikke litt på finn, mye rart å få kjøpt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...