Misoxeny Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Har hørt rykter på skolen at dersom man har 20 dager fravær i løpet av et år, blir stipendet omgjort til lån? Men så leste jeg dette: "Skolen skal melde fra om ulegitimert (udokumentert) fravær på mer enn 20 dager per halvår/semester; Fravær som skyldes sykdom eller annen legitimert årsak skal meldes" Vil dette si at dersom man har 20 dager på et halvt år, blir det omgjort til lån? Eller mister man bare stipendet slik at man ikke får mer penger? Hvordan fungerer dette? Jeg har 15 dager og 15 timer udokumentert fravær siden skoleåret startet i August, må jeg betale tilbake hvis dette blir mer enn 20 dager? Takk. Lenke til kommentar
1SSB™ Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Da vil jeg vel tro du hadde fått et slags varsel på det. Du kan jo ringe lånekassen på 04545, så får du nok et eksakt svar på det. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Vel, hvor den nøyaktige grensen går vet jeg ikke, men ja, det er slikt system på skolen. Men jeg tror de bare tar stikkprøver å slikt. Jeg hadde nesten bare fravær et helt år og sto i ett fag, og alikavel hørte jeg ingenting fra lånekassen. Så tror ikke du trenger være så bekymra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå