konduktans Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 I sommer skal søstern og forloveden(de er henholdsvis 25 og 27 år, og har vært sammen de siste 10) gifte seg. Selskapet består kun av den nærmeste familien(foreldre, besteforeldre, onkler/tanter) og noen av deres nære venner. Da min kommende svoger er svensk, kommer omtrent 50% av folkene til å være svenske. Morssiden til familien vår er åpen og viril, og tar seg gjerne et glass eller ti. Farssiden er roligere og bestefar/-mor er gamle og treige. Familien til svogeren min veit jeg ikke stort om, utenom at de forstår norsk relativt bra. Planen var å åpne med en KORT presentasjon av min relasjon til brudeparet og hvem jeg er, og så fortsette på norsk og dårlig svensk slik at alle forstår(det svenske blir på en humoristisk måte. kanskje jeg blander inn litt totning for å gjøre de norske happy?). Det jeg føler at er mine sticking points(steder der jeg sliter) er at jeg snakker fort og utydelig. Jeg tror dog at jeg skal klare denne utfordringen relativt bra. Ellers så er jeg vant med å få 1-2, kanskje 3 personer til å le. Har veldig lite erfaring med å underholde et helt crowd. Ettersom det blir 20-30 mennesker i bryllupet, kan det bli ... interessant. Forøvrig så nekter jeg å ha manus. Jeg kan godt ha en liste over hvem som har taler, og en liten stikkordsliste med punkter på hva jeg hovedsaklig skal innom, men generelt sett vil jeg snakke fra "levra". Det er det jeg har best erfaring med, og det er det som gjør at jeg redder meg inn fra de skriftlige "massakrene" på skolen. Forøvrig tror jeg at jeg er en generelt ganske morsom person. Noen som har noen fine tips - ut i fra det jeg har skrevet - som kan hjelpe meg i den situasjonen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå