Eldy Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hei! Jeg satt igår sammen min selvbygde pc fra komplett.no med en venn av meg. Her er pc'en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714 Fungerte bra til jeg prøvde Crysis. Bildet i bakgrunnen og i himmelen "flimret", dette er noe jeg synes er svært irriterende å spille med. Jeg fikk heller ikke så høy fps som jeg trodde jeg skulle få, lå på rundt 15 fps med Very High settings på alt, og AA på 2x? Får jeg ikke høyere enn dette med den setupen? Ellers fungerer pc'en bra. Takker for svar! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Uten at jeg har spilt så veldig mye Crysis så tror jeg nok at 15fps på very high er helt normalt med den pc'en. Crysis er temmelig krevende. Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) bump. trenger virkelig hjelp! EDIT: hvordan kan jeg egentlig overklokke et ati kort (HD 4850x2)? JEG BRUKER OGSÅ WINDOWS 7 OM DET HAR NOE Å SI. Endret 28. mai 2009 av ela018 Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Driver til Win7 er fortsatt på beta-stadiet så noe ytelse taper du nok der. I tillegg er som tidligere nevnt Crysis veldig ressurskrevende, så 15fps på Very High er nok ikke unormalt. Overklokking av skjermkortet vil ikke ha vesentlig å si for ytelsen - derimot må du nok heller regne med ENNÅ mer "flimmer" i bildet hvis du overklokker. Tipper driverne også spiller inn her. Har du en gammel lisens for WinXP anbefaler jeg deg å bruke den. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Med 4850 vil du nokk klare grei FPS på 1680x1050, high details (ikke very high), og AA/AF av. Husk at crysis er noe av det tyngste som er, og skjermkortet ditt (som er flaskehalsen) koster under 1000kr. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Med 4850 vil du nokk klare grei FPS på 1680x1050, high details (ikke very high), og AA/AF av.Husk at crysis er noe av det tyngste som er, og skjermkortet ditt (som er flaskehalsen) koster under 1000kr. Han har CF skjermkort, så det er ikke noen veldig flaskehals (og koster 2278,- alene). Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Aha, da er det sansynligvis noe galt en plass. Har du aktivert ATI overdrive i CCC? Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 han har to stykk Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 det er vell der flaskehalsen ligger : ) Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Crysis er vel heller ikke så vennlig mot Crossfire? Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 nei, fordi det er skreddersydd for nvidia : ) Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 ela018: Bumping etter 2.5 timer - og ingen respons fra deg siden... Motiverer til å hjelpe deg... Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Beklager alle sammen! Har vært på jobb i hele dag. Jeg har 4850x2 2gb. Jeg har sjekket litt rundt og tror det kan være til hjelp å patche crysis. Jeg har ikke engang 1600x1050, jeg har 1200x 1050 elns i oppløsning. Er eller annet er feil et sted. Gullars: Hva er ati overdrive? Og hva er ccc? Takker for svar Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Overdrive er en enkel overklokkings-funksjon i Catalyst Controll Center. Du finner det ved å høyreklikke på ikonet på oppgavelinjen som sier ATI med hvit skrift på hvit bakgrund, trykke Catalyst Controll Center, og så merke ATI Overdrive nederst i menyen. Så trykker du på nøkkelen i vinduet til høyre. Der kan du lett stille klokk på Core og RAM. Du kan også stille manuell viftehastighet hvis du vil, men det er ikke å anbefale hvis auto gjør jobben sin. Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Overdrive er en enkel overklokkings-funksjon i Catalyst Controll Center. Du finner det ved å høyreklikke på ikonet på oppgavelinjen som sier ATI med hvit skrift på hvit bakgrund, trykke Catalyst Controll Center, og så merke ATI Overdrive nederst i menyen. Så trykker du på nøkkelen i vinduet til høyre. Der kan du lett stille klokk på Core og RAM. Du kan også stille manuell viftehastighet hvis du vil, men det er ikke å anbefale hvis auto gjør jobben sin. jeg skal ta en kikk senere idag. Men mener at jeg var inne om der, og da kunne jeg ikke endre på noen ting, men kan være det var et annet sted Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) det var som jeg trodde. når jeg klikker på "ati overdrive" i catalyst control planel, kan jeg ikke trykke på noe se bilde. Hva kan jeg gjøre? EDIT: Jeg fant ut av hvordan jeg åpnet overdrive. Hva synes dere jeg bør sette gpu clock og memory clock på? Jeg kan ikke meget, men vil dette gi stor effekt? Som sagt har jeg et Sapphire Radeon HD 4850x2 2GB kort. Endret 29. mai 2009 av ela018 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå