Xvani Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Hei! Jeg lurte på hvordan man blokket IP'er i en Netopia Router fra NGT. Samtidig lurte jeg på adressene RIAA (og andre snoker) bruker. Så en liste her på forumet en gang Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Hei! Jeg lurte på hvordan man blokket IP'er i en Netopia Router fra NGT. Samtidig lurte jeg på adressene RIAA (og andre snoker) bruker. Så en liste her på forumet en gang RIAA: 127.0.0.1 Nei, spøk til side: Tror RIAA/filmindustrien bruker egne firmaer som sveiper nettet. Slike adresser vil du nok aldri finne. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 RIAA: 127.0.0.1 Jeg vet ikke hvordan man blokkerer IP'er i Netopia'n. Har aldri satt meg inn i hvordan det fungerer der. Blokkerer dem i Linux-firewallen istedet. Letteste er vel å laste ned Peer Guardian 1.95 eller 2.0, hvor alle disse IP'ene ligger ferdig konfigurert. Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Last ned PeerGuardian her: http://xs.tech.nu/ Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 skal du først sperre iper må dette kjøres i ruteren så sant du ikke router all trafikk via en linux server, som igjen sperrer ipen. Sperrer du kun det på en pc, er kun den blokkert, men ikke resten. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 bare det at jeg ikke har noen linuxmaskin da noen som vet noe mer om hvordan blokke dem? Funker blokken i ZA PRO noe bra? Hvordan er Tiny (som er anbefalt av dc++?) vs ZA PRO? Jeg har forøvrig sett en laaang liste over disse IP'ene, det var en på forumet som hadde den. Hvor er du hen ? Lenke til kommentar
chma Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 teoretisk sett har du ikke noe å være redd for, de har ikke lov samme hva du driver med å snoke, dehar ikke makt utenfor USA..... her fant jeg et par tror jeg http://www.google.com/search?q=RIAA%2BIP%2...UTF-8&hl=no&lr= Lenke til kommentar
KAS Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg har forøvrig sett en laaang liste over disse IP'ene, det var en på forumet som hadde den. Hvor er du hen ? Denne tipper jeg? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Nei, spøk til side: Tror RIAA/filmindustrien bruker egne firmaer som sveiper nettet. Jepp. MediaForce står sterkt i fokus her, de sender ut brev i hytt og pine. NTNU har fått et, som det jo ble sak av. Også norske ISP'er, bl.a. Tele2 får flere i uka, men vi hører jo aldri om norske internettbrukere som har blitt advart fra ISP (Har hørt masse om dette andre steder, bl.a. i USA og Tyskland. Har gått noen tråder om det på forumet til DC++). Slike adresser vil du nok aldri finne. Ikke det? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 NØYAKTIG den tråden jeg lette etter KAS, tusen takk! Bare 1 prob igjen nå... Hvordan blokke de i netopia routeren min? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå