Gå til innhold

Ute etter fersk mint?

Anbefalte innlegg

Nero og ImgBurn låser seg når de har begynt å skrive Lead In (?). ImgBurn tvinger frem restart.

Trodde først det var trangt om plassen på systemdisken men det er mer enn nok plass; paging file inkludert.

Jeg får kanskje installere Ubuntu og prøve å brenne derfra. Har Ubuntu på disk allerede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det rart linux aldri slår gjennom når man skal bygge sin egen tue hele tiden og ikke slå sammen to hoder engang? :(

Tja, mangfold gir styrke over tid.

Ønsker man og ha en std løsning så er jo RedHat og Suse sine kommersielle distroer svaret, og derfra går det jo nedover til reine gutteromsprosjekter for de som synes en distro med flere enn 100 brukere på verdensbasis er for kjipt. Ubuntu er vel en av de ytterst få som har en viss størrelse som satser stort på desktopbrukeren, ingen hindrer noen i og ta ideene til Mint over i Ubuntu. Dog så kan det jo tenkes at Ubuntu satser på std Gnome rett og slett fordi dette er etter min mening en ganske effektiv desktop og folk skal kunne kjenne seg igjen over tid, husk at Linux for mange er ett verktøy, rett og slett bare ett OS for og gjøre jobber. Når man leser en del Linux-forum kan man jo fort tro at det var OS-et i seg selv som var det viktige, ikke OS-et som ett verktøy.

Lenke til kommentar

Ble ikke så veldig smart av å lete etter løsning på "Hardware Error 9216". Tror et er noe driverkrøll som er årsaken.

Men jeg fant ut at det var bare å gjøre en inside-Windows install. Så nå sitter jeg å brenner ut imaget i Mint.

... Der var den ferdig, så da kan jeg gjøre en ordentlig installasjon!

Takk for løsningsforslag, Gaute!

Lenke til kommentar

Noen fler som har testet gOS? Genialt for gamle og trauste maskiner! Har dessverre ennå til gode å lese artikler om den på HW.

Den gamle maskinen ble som ny, da jeg avinstallerte xp og installerte gOS. Og jeg trodde ikke Linux var så enkelt å sette seg inn i heller, det er ikke mye man kan gjøre feil der.

Jeg er "nyfrelst" linuxbruker, så jeg koser meg med gOS på en gammel og ubuntu904 på min spreke maskin. Har fortsatt lang vei igjen før jeg får utbytte av alt linux har å tilby. Dog, det er spennende. :new_woot:

Lenke til kommentar

Har drevet med Linux på server i en rekke år, og med jevne mellomrom også prøvd ulike distroer på skrivebordet. Har aldri vært fornøyd, for det har alltid vært ett eller annet plunder med å få ting til å fungere. Joda, alt kan løses, men akkurat på skrivebordet gidder jeg ikke bruke tid på sånt.

Lastet ned Ubuntu 9.04 for noen uker siden, og jeg må si at dette er BRA! Har nå installert på to bærbare hjemme, en til dattera på 11 og en til meg selv. Alt fungerer som forventet, og jentungen er i skyene for denne kule maskinen som ingen andre har. Windows-programmer funker gjennom Wine, hun bruker en iTunes-klone, laster musikk til telefonen via blåtann m.m. Rett og slett bra! Dessuten ser det kult ut!

På en tredje maskin hev jeg inn Linux Mint, som er Ubuntu i litt modifisert utgave. Den liker jeg enda bedre.

Til de som har prøvd Linux på skrivebordet tidligere og gitt opp: Test Ubuntu 9.04 og/eller Linux Mint, og jeg vil tro dere blir svært positivt overrasket.

Lenke til kommentar
Testet Mint Live nå... men kom meg ikke på nett, dvs ingen nettverksdrivere??

Åssen fixer jeg det, eller må man rett og slett bruke wifi??

Til deg og andre som erfarer problemer eller ønsker hjelp til noe rundt Mint og andre distroer. Post en tråd i GNU/Linux forumet våres. https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=27

Dette er ingen support-tråd :)

Endret av jonnor
Lenke til kommentar

Bare for å ha sagt installerte ubuntu på ein 1,6 dual atom igår, men den ville ikke boote etter vellykket innstallasjon som faktisk fungerte

Siden min Linux kompetanse er Noe begrenset la eg inn MINT7 idag og ALT virket som en drøm.

Hadde kun ein HDD i den maskinen og ingen multiboot.

Det har tidligere hatt Smoothwall 64Bits på maskinen, siden den ikke fant onboard LAN tenkte eg å kjøre ann opp som shorewall. Så minten er igrunn bare for gøy c,')

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...