armyman Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 hei! jeg har et javaskript jeg skulle ha lagt inn i alle html sidene mine på den ene siten, og det er over 100 stykker. finnes det noen lur måte å legge det inn i <body> på automatisk slik at jeg slipper å drive med cut'n paste i over 100 filer??? forslag mottas med takk. eof Lenke til kommentar
dms Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Du må nok dessverre gå inn og redigere alle sidene. Hvis du har lyst til å være litt mer forberedt på at noe lignende kan skje i fremtiden bør du legge scriptet i en egen fil som du inkluderer vha php eller ssi. Hvis du velger php legger du skriptet i en egen fil som du kaller f.eks. script.php og slenger inn denne linja i html-filene der du vil ha scriptet: <?php include("script.php"); ?> Merk at dette ikke vil fungere på din egen maskin hvis du ikke kjører en webserver med php installert. Neste gang du bygger om siden bør du velge en php/database-løsning, ettersom det vil spare deg for mye arbeid senere. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Neste gang du bygger om siden bør du velge en php/database-løsning, ettersom det vil spare deg for mye arbeid senere. Det behøver du ikke i det hele tatt! Du kan jo bare bruke Javascript. Du lager en html-fil, foreksempel script.html. I script.html skriver du scriptet. Der hvor du vil ha scriptet skriver du bare <script language="javascript" src="script.html></script> Så enkelt er det! :smile: NB: I script.html må du kun skrive javascript. Lenke til kommentar
dms Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Det jeg mente var generelt, altså at en rokkering som skal gjelde alle sider kan gjøres ved å bare endre på én eneste fil hvis han bruker php/database i fremtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå