Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brukket tå? se bildet.

Mjauriksen

Anbefalte innlegg

Hei.

Klarte å knuse tærne inn i hjørnet på gulvlisten idet jeg rushet inn i stuen pga et jubelutbrudd under champions leage finalen.

Er litt usikker på om den er brukket eller bare ute av ledd eller no liknende.

Gidder ikke dra på legevakten. any1 som vet noe jeg kan gjøre med den?

på forhånd takk

post-122390-1243472817_thumb.jpg

Endret av Eikeflisa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FOR GUDS SKYLD, IKKE PRØV Å DRA DEN PÅ PLASS SELV.. Tror nok det derre er ett brudd, og det bør knekkes på plass(av lege) og støttes.. Og kan nok være lurt med bedøvelse.. Stol på meg. Har knukket mange fingre og tær

Lenke til kommentar

Jeg knekte stortåa mi for en tid tilbake. Gjorde sinnsykt vondt. Møtte opp hos legen, og viste han tåa, men han sa at de ikke var noe de kunne gjøre. Den måtte bare gro av seg selv liksom. Den er ikke 100% idag, men den funker da.

Ser på tåa på bildet, og den hadde jeg vurdert å tatt med til legen. Om det er brudd, brist eller bare ute av ledd så ville jeg tatt turen. Kjett om du må gå med en sånn skakk tå resten av livet. I værste fall må de knekke den opp igjen etter den har grodd. Det tror jeg ikke er noe godt.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Nei, skjorter skal henge på dertil egnede kleshengere.

Ontopic: Hvis ikke man har erfaring med å sette på plass fingre/tær som er ute av ledd/brukket så gå til noen som har det. Helst lege. Men mang en kampsportinstruktør kunne også gjort nytten.

Endret av Lars
Lenke til kommentar

Lot min far se på bildet (utdannet lege) og han begynte å le når jeg sa du ikke hadde tenkt å gå til legen.. Han mente den absolutt var knekt/ ute av ledd og at det måtte en lege ordne opp i, ikke deg selv xD

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hvorfor i all verden frykter mennesker å gå til lege såpass mye at de stiller spørsmål om diagnose på et forum, hvor majoriteten uansett vil anbefale vedkommende om å gå hos en lege?

En lege er uansett rette personen til å stille en seriøs diagnose. Mulig at folk her på forumet kan vite hva som faktisk feiler en person, men det vil oftest bli svært uklare diagnoser basert på dårlige bilder og små beskrivelser.

Lenke til kommentar

Sier bare: Ouch :blink:

Du burde ikke begynne å trikse med slikt selv egentlig, like greit å hinke seg til en lege, få den poppet inn og om mulig litt "dop" som plaster på såret.

Nå er det like farlig å være fotballsupporter som det er å være spiller...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...