Crystina Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Jepp, som tittelen sa, jeg vil ha kritikk. Er det noe jeg burde endre på, isåfall hva? Koda den selv, og jeg er ikke ferdig med hele siden, kun designet. Må selv innrømme at jeg likte fargevalget, lilla, hvit og svart ble en god kombinasjon! http://frkrebby.webs.com/ Endret 27. mai 2009 av Crystina Lenke til kommentar
Crystina Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Ja, såg det.. endra det nå Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hei, på index siden, så har du en ramme med "Siste oppdateringer". Denne rammen startet på venstre side, men gitt bare tuil cs. midten på siden. Dette så litt rart ut og burde kanskje være likebred som den ligende boksen du har på toppen. Utenfor siden, så er jo bakgrunnen svart, men ute til høyre kommer det plutselig en vertikal strek. Ellers så syntes jeg utseende så helt greit ut. Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Grei side, likte ikke designet helt. Fargene på siden blir litt mørke. Lenke til kommentar
Crystina Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Endra ''Siste oppdateringer'', ordna den ikke like bred som banneren, men gjorde den like lang. Ser faktisk mye bedre ut nå. Endret 28. mai 2009 av Crystina Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Tabeller skal ikke brukes for å lage nettsider! Lenke til kommentar
Crystina Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Tabeller skal ikke brukes for å lage nettsider! hehe, vet ikke hva annet jeg skal bruke når jeg skal kode en hjemmeside i HTML for at det skal se nogenlunde bra ut Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Har noen eksempel filer. bare at den i midten er litt ødelagt. Spør på forumet så kommer det sikkert noen å fikse det. Har ikke orket. Endret 28. mai 2009 av Gjest Lenke til kommentar
decophly Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Det jeg irriterte meg over var den hvite streken som er ytterst med nettleseren. Er det meningen å ha den der? Lenke til kommentar
Crystina Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Nå er jeg ikke helt sikker på hva hvit strek du snakker om.. kan du ta screenshot? Lenke til kommentar
neadii Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Tabeller skal ikke brukes for å lage nettsider! Så lenge alt fungerer og alt ser normalt ut har det ikke skvip å si åssen du koder det. On topic: For å være helt ærlig så er sida di kjedelig. Du har satt opp en table med border og så satt inn 2 headere. Du må jobbe med design. Trenger absolutt ikke å mekke noe i photoshop, men du må jobbe med design på en annen måte. Lenke til kommentar
Crystina Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Hmm, bare bra med kritikk vettu, for da vet jeg hva jeg burde fikse på :!: .. noen idèer til hva? Husk, jeg har ingen gode erfaringer med avansert html koding osv.. og jeg kan ikke programmere hjemmesider :/ vet dere om noen guides til å programmere hjemmesider kanskje? Lenke til kommentar
titbit Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hmm, bare bra med kritikk vettu, for da vet jeg hva jeg burde fikse på :!: .. noen idèer til hva? Husk, jeg har ingen gode erfaringer med avansert html koding osv.. og jeg kan ikke programmere hjemmesider :/ vet dere om noen guides til å programmere hjemmesider kanskje? http://www.w3schools.com/xhtml/default.asp - Til koding av alle elementene på siden http://www.w3schools.com/css/default.asp - Til designet på siden Hvis dette er en side du ønsker å ha en stund, og bygge videre på, anbefaler jeg deg å vurderer (X)HTML og CSS. CSS gjør det utrolig mye enklere å endre på store elementer, uten å måtte skrive om kode i hundrevis av linjer. Det tar litt tid å lære noe nytt, men er definitivt verdt det. Siden som den er nå ser helt grei ut, ble kanskje litt vel mørk for min smak, med en noe anonym meny, men et greit utganspunkt. Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 1: Ikke title i det hele tatt? 2: Og favicon 3: Såeh, hva handler siden om? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Så lenge alt fungerer og alt ser normalt ut har det ikke skvip å si åssen du koder det. Utsagnet vitner ikke om annet enn manglende kunnskap om programmering. God kode er vesentlig lettere å vedlikeholde og utvide, den tar mindre plass (viktig når man driver på webben), gi bedre nettleserstøtte og er fjorten ganger mer forståelig enn en tabelsuppe, noe som er viktig når man arbeider med flere. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Personlig synes jeg siden blir litt for mørk og dyster, men ellers fungerer den fint. La merke til en liten ting som irriterte meg litt. Det er at så fort du lar musepekeren hvile over innholdet popper ordet Content opp i en gul boble. Synes den var irriterende. Tror du får vekk det ved å fjerne ordet content fra title i den kodelinjen som er vist under. Du finner den et stykke uti kildekoden. <table title="Content" id="content"> Ellers som det er nevnt er tabeller uegnet til å lage websider og kan fort gi merarbeid når du vil endre design og elementer senere, men så lenge det fungerer bra, så la det være inntil videre. Begynn å lære deg html og CSS fra bunn, og når du kan nok bare erstatter du siden med en nykodet side med samme design Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå