Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forvirret gutt i forvirret forhold

Gjest ForvirraTerje

Anbefalte innlegg

Gjest ForvirraTerje

Hei.

Jeg er midt oppi et forhold som har vært endel av og på de siste 7 måneder og som nå har sine like mange oppturer, som nedturer.

Jeg er av den typen som gir veldig mye av meg, min tid og min kjærlighet til jenta mi. Kjører henne overalt,ordner alt til henne når hun spør. Det er med tiden at jeg har lært at jeg virkelig må klare å si nei. For hun setter ikke nok "pris" på tingene jeg gjør føler jeg`og jeg har vært altfor dumsnill. Alt blir liksom tatt som en selfølge.

Hver gang jeg ordner oppi noe, blir noe nytt klaget på.

Hvordan skal man liksom snu ting rundt så jeg kan si nei, og samtidig hun kan tåle og høre et nei og i tillegg få personen til å sette mer pris på ting?

Jeg sitter her som ei valp som egentlig ikke tenker så mye annet på enn henne.

Kanskje fordi jeg velger vekk alt rundt meg for å være med henne, for av en eller annen merkelig grunn tror jeg ho er den beste jeg kan være med men når jeg først er henne, er mange ganger krangel og diskusjon om piss(jeg har endel skyld i det og)Og når stemninga er god skal hun snakke om fortiden:"om hva jeg gjorde med veninna hennes osv osv(vi fylleklinte for før vi ble sammen 3 måneder siden) og hva som kommer til å skje hvis det er slutt mellom meg og henne... "

Du kan fint kalle det et codependent relationship, men det får meg til å ikke ha noe spesielt godt ut av å være i et forhold. Og å unngå forholdet vil jeg heller ikke, for dette er noe jeg må jobbe med før eller siden.

Hvordan blir man kvitt denne avhengigheten?! Det er ordentlig fælt, men jeg føler ikke for å reise ut med venner lenger eller noen ting annet. Det er bare noe som sier meg at det er kjedelig... For hver gang jeg har hatt dame, har jeg valgt vekk alt rundt meg som jeg tidligere hadde av vennekretser osv. Samtidig som hun vil reise på fester med veninner andre plasser til andre guttevenner der det er noen ho har rota med før? Mister jeg grepet og har hun "overtaket" på et vis? Jeg er bare ikke hel nok som person føler jeg lenger. Jeg er så utrolig avhengig, og oppslukt, og jeg gruer meg til hvordan jeg skal komme meg ut av alt... Men alt er jo en vanesak, er det ikke det de sier?

Folk sier at de ikke kjenner meg igjen lenger, at jeg er så inneslukt av negative tanker at Jeg ikke vet hva jeg kan gjøre med meg selv, det er en god del å jobbe med. Å avslutte forholdet er jo såklart noe jeg vil ha som aller siste utvei. For mye av det psykiske som har plaget meg har jeg laget selv, og den andre delen av tankene går på at jeg gjemmer meg litt for mye i fortiden siden jeg har fått vite at rett før vi ble sammen rota hun med den og den. Litt vanskelig å gjøre noen handling på det nå, siden det skjedde for så lenge siden..

Jeg beklager rotete post, men at the moment har jeg rotete hjerne, og klarer ikke fokusere godt nok på å skrive ordentlig.

/Terje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun har nok overtaket ja, og hun vet det godt.

Hun vet at hun kan styre forholdet den veien hun vil, og at hun "har lov til alt" etter som du kommer til å bukke under og godta det.

Det du må gjøre, er å ta deg litt sammen, og faktisk bli mannen i forholdet. Ta styringen over ditt eget liv. Hvis du ikke begynner å stille litt krav til forholdet du også, så kommer hun til å gå lei av deg snart, for jenter syns ikke at det er spennende nok i lengden å ha en gutt som gjør alt, godtar alt, og bare jatter med.

Begynn å vær litt ego, og tenk litt mer på deg selv. Gjenoppta gamle vennesirkler, dra ut med gutta på byen, ha litt alenetid osv. Ikke slipp alt du holder på med så fort hun spør deg om f.eks. du kan kjøre henne noe sted.. Ikke gjør absolutt alt hun ber deg om. Ikke gjør noe du ikke har lyst til å gjøre.

Ikke vær en tøffel rett og slett.

Det er ikke lett i begynnelsen, for du kommer til å føle deg forferdelig slem hvis du sier nei til å kjøre henne et sted en dag. Men tro det eller ei, hun kommer ikke dø av å ta buss/tog/sykle og jeg har tro på at det heller kommer til å styrke forholdet deres når hun ser at hun faktisk har en mann som kan stå opp for seg selv, og som er trygg nok på seg selv og forholdet at han klarer å si nei av og til.

Konklusjon: Fortsetter du med å oppføre deg som en tøffel som er avhengig av henne, vil forholdet dø fordi hun kommer til å kjede seg.

Snur du på flisa og tar tilbake overtaket du skal ha, og viser at du pent klarer å stå på egne ben, men at du verdsetter forholdet fortsatt, vil nok forholdet (og humøret ditt) styrke seg betraktelig. :)

lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest ForvirraTerje
Hun har nok overtaket ja, og hun vet det godt.

Hun vet at hun kan styre forholdet den veien hun vil, og at hun "har lov til alt" etter som du kommer til å bukke under og godta det.

Det du må gjøre, er å ta deg litt sammen, og faktisk bli mannen i forholdet. Ta styringen over ditt eget liv. Hvis du ikke begynner å stille litt krav til forholdet du også, så kommer hun til å gå lei av deg snart, for jenter syns ikke at det er spennende nok i lengden å ha en gutt som gjør alt, godtar alt, og bare jatter med.

Begynn å vær litt ego, og tenk litt mer på deg selv. Gjenoppta gamle vennesirkler, dra ut med gutta på byen, ha litt alenetid osv. Ikke slipp alt du holder på med så fort hun spør deg om f.eks. du kan kjøre henne noe sted.. Ikke gjør absolutt alt hun ber deg om. Ikke gjør noe du ikke har lyst til å gjøre.

Ikke vær en tøffel rett og slett.

Det er ikke lett i begynnelsen, for du kommer til å føle deg forferdelig slem hvis du sier nei til å kjøre henne et sted en dag. Men tro det eller ei, hun kommer ikke dø av å ta buss/tog/sykle og jeg har tro på at det heller kommer til å styrke forholdet deres når hun ser at hun faktisk har en mann som kan stå opp for seg selv, og som er trygg nok på seg selv og forholdet at han klarer å si nei av og til.

Konklusjon: Fortsetter du med å oppføre deg som en tøffel som er avhengig av henne, vil forholdet dø fordi hun kommer til å kjede seg.

Snur du på flisa og tar tilbake overtaket du skal ha, og viser at du pent klarer å stå på egne ben, men at du verdsetter forholdet fortsatt, vil nok forholdet (og humøret ditt) styrke seg betraktelig. :)

lykke til :)

Mange takk for en lang og fyldig respons Smurstafa. Jeg har faktisk satt meg ned og sett på noen av dvdene david deangelo har gittt ut. Og jeg har akkurat bestilt En Ny Jord boken som jeg visstnok skal få endel ut av.

Ha en fin helg :)

/Terje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...