Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i IT2 (REA3015) 4.6-09


Anbefalte innlegg

lurer på om jeg har tullet meg litt ut på de første oppgavene:

Bildet, reduserte jeg størrelse på til 150 x XXX, fikset kontraster, lagret det i jpeg med medium kvalitet, fikk størrelsen ned til 36.5kb... Valgte å ikke bruke png.

 

Når det gjelder filmen, hev jeg denne inn i movie maker, beholdt de første 20 sec, slettet resten. Deretter reduserte jeg bitraten, slik at jeg fikk bildet til å bli 333kb stort og lagret som wmv... Vi kan vel bruke wmv på web, kan vi ikke?

 

 

har en kode her, som jeg skulle klare å adde lydfilen til quizet:

Var hoibraten:Sound=newSound();
hoibraten.attachSound(“hoibraten_bib”);
startLyd.onPress=function() {
hoibraten.start()}
stoppLyd.onPress = function()}
hoibraten.stop();}

men fikk det søren ikke til å fungere! er ikke dette riktig kode ?

Endret av spelly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gif var aldrig i tankene mine, for meg stod det mellom PNG og Jpeg. jeg har hørt at png/gif egner seg best på bilder under 100xXXX ,derfor valgte jeg bar jpeg, og heller save med relativt lav kvalitet... Men jeg forbinder gif mer med animasjon, hadde aldrig valgt gif, som sagt, men du vil ikke faile på oppgaven...

forstår ikke hvorfor de skal ha så små bilder, jeg påpekte at en slik størrelse på bilde, egner seg bedre for thumbnail.

Lenke til kommentar

Var sikkert som thumbnail oppgaven ville ha det som da, så sånn sett funker kanskje gif. Likevel vil jeg nok absolutt tro jpg er det beste valget. Gif vil nok funke litt dårlig på grunn av bare 256 fargemuligheter.

Lenke til kommentar

etter å ha lest en del innlegg i tråden så har jeg forstått det sånn at folk har programmert i forskjellige språk. Vi har brukt java i hele år, men AS, C og VB er blitt nevnt i tråden. Vil ikke dette blir problematisk i forhold til sensuren?

Tviler egentlig på at alle sensorene har kompetanse nok i alle språkene, noen som vet noe?

Lenke til kommentar
etter å ha lest en del innlegg i tråden så har jeg forstått det sånn at folk har programmert i forskjellige språk. Vi har brukt java i hele år, men AS, C og VB er blitt nevnt i tråden. Vil ikke dette blir problematisk i forhold til sensuren?

Tviler egentlig på at alle sensorene har kompetanse nok i alle språkene, noen som vet noe?

 

Det er veldig problematisk etter som det er svært få lærere som har kompetanse utover et av programmeringsspråkene. Kan de bruke høyskolelærere som sensorer?

Endret av mjskovly
Lenke til kommentar

Men dere må vel tenke på at det nivået vi er i, så er funksjonaliteten viktigere enn selve kodingen. Så lenge applikasjonen din fungerer så burde det jo anses som å være full pott. IT læreren min fokuserer ikke så mye på kodingen når han retter oppgaver. Det sier jo seg selv at hvis programmet fungerer som planlagt så er vel koden også bra!

Lenke til kommentar

Hvordan klarte du det uten løkker? Jeg brukte én array for spørsmålene, én todimensjonal array for svaralternativer, én array for riktige svar (1, 2, 2) og én array som fylles etter hvert som man svarer på spørsmålene med enten 1, 2 eller 3.

 

I sammenheng med disse er det én løkke for å fylle comboboxen med svaralternativer for hvert spørsmål, og én løkke for å sjekke hvilke svar som var riktige og hvilke som var gale i siste frame.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke til å lage den "oppsumering" siden til slutt. Hadde det heller sånn at etter hvert spørsmål kom det opp om det var riktig eller galt. Hadde laget en quiz med radiobuttons fra før som jeg hadde med. Så brukte den.

Lenke til kommentar
Hvordan klarte du det uten løkker? Jeg brukte én array for spørsmålene, én todimensjonal array for svaralternativer, én array for riktige svar (1, 2, 2) og én array som fylles etter hvert som man svarer på spørsmålene med enten 1, 2 eller 3.

 

I sammenheng med disse er det én løkke for å fylle comboboxen med svaralternativer for hvert spørsmål, og én løkke for å sjekke hvilke svar som var riktige og hvilke som var gale i siste frame.

 

Jeg brukte if-tester i stedet for løkker.

Lenke til kommentar

Holder med en todimensjonal array til spørsmål. svar og evt. riktig svar og en verdi til oppsumeringssiden. En funksjon for å fylle arrayen med verdi om riktig eller feil og i siste ramme (oppsumering) en for-løkke for å telle antall riktig/feil og hente ut de spørsmålene du fikk feil på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Da var resultatene ute. Tror det var litt under 20 oppe i klassen min. En 3er, to 6ere og resten 5. Like bra resultat på andre skoler?

 

I klassen min var vi 8 stk som var oppe. Vi programmerer i C# og jeg er den som er best i klassen. Jeg får 5. På eksamen lagde jeg en killer quiz med en poll i resultatet. Jeg fikk 3. :S Den skjønner jeg bare ikke. Og jeg tviler sterkt på at noen i klassen fikk bedre enn meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...