spelly Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) jeg mener at informasjonen i forberedelse delen er mer en nok! sansyneligheten for at vi får f.eks quiz er svært høy. Jeg har brukt hele dagen, på å lage ett solid, raskt quiz system. Problemet er at jeg har optimalisert det til 4 spørsmål, skal jeg ha f.eks 5, blir det mye ekstraarbeid. MEN HEI! jeg må jo ha noe å gjøre på eksamen. Ellers gjenstår det vel greit å gå gjennom motion tween, adde lyd til banner og litt småting, men dette er jo uansett latterlig enkelt. det er vel forresten ingen her som har en flash poll liggende? jeg får det ikke til... Endret 3. juni 2009 av spelly Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Lukter sekser, for det der var lett. Legger ut besvarelsen min nærmere fellessensuren. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Fikk til det meste bortsett fra oppsumering av hvem spørsmål som var riktige eller feil. Så hadde heller dette etter hvert spørsmål som kom. Eksamen var lettere enn jeg trodde Lenke til kommentar
misvan Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Synest de idiotene som lagde oppgavene skulle vært tjæra og fjæra... Den er jo ikke over hodet lik eksempeloppgavene, der det er en flashdel og en programmeringsdel. I tillegg har vi aldri lært oss å lage en webside med flere sider i C# på skolen vår(bruker Visual Web Developer til programmering). Fikk til alt bortsett fra de forbanna sidene...:-\ Lenke til kommentar
Rhythm Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Blir nok småpirk som skiller 5ere og 6ere på denne. Virker som om denne var litt som R2 eksamen, alle får til så godt som alt, og da skal det ikke mye slurv til for å vippe ned en karakter :/ Men hvor mye skrev folk på oppgave 1 og 3? Og hvor putta dere inn for-løkke? Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Blir nok småpirk som skiller 5ere og 6ere på denne. Virker som om denne var litt som R2 eksamen, alle får til så godt som alt, og da skal det ikke mye slurv til for å vippe ned en karakter :/ Men hvor mye skrev folk på oppgave 1 og 3? Og hvor putta dere inn for-løkke? Skrev vel seks setninger til sammen på begge de to. Var liksom ikke så mye å forklare. Putta ikke inn noen løkker Lenke til kommentar
misvan Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Blir nok småpirk som skiller 5ere og 6ere på denne. Virker som om denne var litt som R2 eksamen, alle får til så godt som alt, og da skal det ikke mye slurv til for å vippe ned en karakter :/ Men hvor mye skrev folk på oppgave 1 og 3? Og hvor putta dere inn for-løkke? Problemet er jo alt kan løses med if-løkker, men så i tillegg må vi programmere noen insane vanskelige arrays, som jeg aldri har sett før(for å få opp spørsmålene på hver sin side). Sikkert litt lettere for de som bruker Flash med ActionScript 3.0 (tenker jeg da). Lenke til kommentar
spelly Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Kan ikke si at dette var vanskelig. Quiz klarte jeg fint, hadde problemer med å linke lydfil inn i quizet, ellers klarte jeg resten... Når det gjelder oppgave 3.. hva F var det for noe tull? kunne jo likegreit skrevet en norsk stil der... Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Å putte inn lydfilen er super enkelt. Er bare å gjøre akkuratt det samme som når man skal importere video. Bare at man valgte lydklippet i stedet for filmen. Da fikk man med av og på knapp i tilegg. Lenke til kommentar
sindrebr Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Å putte inn lydfilen er super enkelt. Er bare å gjøre akkuratt det samme som når man skal importere video. Bare at man valgte lydklippet i stedet for filmen. Da fikk man med av og på knapp i tilegg. Det er jo ingen god måte å gjøre det på da... importere større lydfiler til bibloteket eller stage (større enn en klikkelyd på et par kB) erikke å anbefale i følge boka. En URLRequest for å spille av en lyd som ligger utenfor .fla-filen er en bedre løsning Men for all del, alt er jo lov. Bare vansklighetsgrad/karakter som er forskjell... Lenke til kommentar
mjskovly Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Tipper utførelsen av oppgaven vil telle en del på karakteren. Bruk av todimensjonal array, funksjoner til å starte og stoppe lyd og for-løkke for å finne poengsum og hvilke oppgaver du tok feil på blant annet, er nok store pluss. Følte det gikk veldig bra på de første delene, tviler på at dokumentasjonsdelen var noe særlig men. Forresten, noen som husker hvordan man stopper en import film? Lyden fortsatte å gå om man ikke stoppa den før man gikk videre, noe som skapte litt problemer, får håpe sensor bruker nok tid så han ikke legger merke til det. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Å putte inn lydfilen er super enkelt. Er bare å gjøre akkuratt det samme som når man skal importere video. Bare at man valgte lydklippet i stedet for filmen. Da fikk man med av og på knapp i tilegg. Det er jo ingen god måte å gjøre det på da... importere større lydfiler til bibloteket eller stage (større enn en klikkelyd på et par kB) erikke å anbefale i følge boka. En URLRequest for å spille av en lyd som ligger utenfor .fla-filen er en bedre løsning Men for all del, alt er jo lov. Bare vansklighetsgrad/karakter som er forskjell... Tja, rimelig fornøyd med den løsninga egentlig. Var mest flaks at jeg fant ut at man kunne gjøre det sånn. Hadde aldri greid å mekke en knapp som startet opp lyden via koding. Så rimelig glad for at det var en knapp der av seg selv Lenke til kommentar
mjskovly Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Å putte inn lydfilen er super enkelt. Er bare å gjøre akkuratt det samme som når man skal importere video. Bare at man valgte lydklippet i stedet for filmen. Da fikk man med av og på knapp i tilegg. Det er jo ingen god måte å gjøre det på da... importere større lydfiler til bibloteket eller stage (større enn en klikkelyd på et par kB) erikke å anbefale i følge boka. En URLRequest for å spille av en lyd som ligger utenfor .fla-filen er en bedre løsning Men for all del, alt er jo lov. Bare vansklighetsgrad/karakter som er forskjell... Det er jo ikke noen god måte å gjøre det på, det stod i oppgaven at den skulle være tilpasset bruk på web, er mye enklere å laste opp evt. flash filer enn å laste opp en lydfil i tillegg. Lenke til kommentar
bestea Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Noen som programmerte oppgave 2 i C# i vwd som veit om det er mulig å få spilt av et lydklipp/videoklipp uten å måtte hyperlinke til den? Har fundert på dette i hele dag og har enda ikke finni det ut Lenke til kommentar
patbateman99 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg fikk til alt + start og stop knapp på både lydklippet og videofilen. Litt usikker på om jeg videodelen på oppgave 1 helt riktig, fikk den bare i flash filer + HTML. Er det realistisk med en 5'er hvis alt funker som beskrevet, mens designet suger? Lenke til kommentar
mjskovly Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg fikk til alt + start og stop knapp på både lydklippet og videofilen. Litt usikker på om jeg videodelen på oppgave 1 helt riktig, fikk den bare i flash filer + HTML. Er det realistisk med en 5'er hvis alt funker som beskrevet, mens designet suger? Designet teller egentlig ikke, så lenge det er greit logisk og brukervennlig. Lenke til kommentar
mjskovly Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Noen som programmerte oppgave 2 i C# i vwd som veit om det er mulig å få spilt av et lydklipp/videoklipp uten å måtte hyperlinke til den? Har fundert på dette i hele dag og har enda ikke finni det ut Bruker AS, men kan det her hjelpe? http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb324497(VS.85).aspx Lenke til kommentar
misvan Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Noen som programmerte oppgave 2 i C# i vwd som veit om det er mulig å få spilt av et lydklipp/videoklipp uten å måtte hyperlinke til den? Har fundert på dette i hele dag og har enda ikke finni det ut Jeg la film- og lydklipp inn i Flash, lagde startknapp osv, før jeg la det inn i C#. Læreren vår viste siste timen før eksamen hvordan man la en flash-film inn i Web Developer, og det viste seg å bli meget hjelpsomt:) Framgangsmåten er nok ikke noe du kunne tenkt deg til, med mindre du har gjort det før. Lenke til kommentar
mjskovly Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Rart at du kan både bruke Visual Basic og/eller Flash, må jo fryktelig vanskelig å rette for en sensor når han/hun må forholde seg til to programmeringsspråk. Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Eksamen gikk kjempe bra for min del. Var så å si prikk lik den ene eksempelseksamenen som vi hadde som obligatorisk innelevering. Men må gi stor takk til IT læreren vår som tok over etter jul. Han kommer direkte fra "industrien" han viste oss blant annet noen avanserte ting han har programmert på dnbnor sine hjemmesider! Tror alle i klassen gjorde det veldig bra, ettersom vi har blitt rimelig kompetente i AS3 med Flash. Video filen av Jens var jo veldig lett. Konverterte filen om til FLV. Satte inn FLV playback kompontet i Flash med FLV filen som source. Så var den ferdig, med veldig bra resultat! Jeg legger ut besvarelsen etter at vi får vi karakter (når er det?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå