Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i IT2 (REA3015) 4.6-09


Anbefalte innlegg

jeg mener at informasjonen i forberedelse delen er mer en nok!

sansyneligheten for at vi får f.eks quiz er svært høy. Jeg har brukt hele dagen, på å lage ett solid, raskt quiz system.

Problemet er at jeg har optimalisert det til 4 spørsmål, skal jeg ha f.eks 5, blir det mye ekstraarbeid.

MEN HEI! jeg må jo ha noe å gjøre på eksamen.

 

Ellers gjenstår det vel greit å gå gjennom motion tween, adde lyd til banner og litt småting, men dette er jo uansett latterlig enkelt.

 

det er vel forresten ingen her som har en flash poll liggende? jeg får det ikke til...

Endret av spelly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synest de idiotene som lagde oppgavene skulle vært tjæra og fjæra...

Den er jo ikke over hodet lik eksempeloppgavene, der det er en flashdel og en programmeringsdel.

I tillegg har vi aldri lært oss å lage en webside med flere sider i C# på skolen vår(bruker Visual Web Developer til programmering).

Fikk til alt bortsett fra de forbanna sidene...:-\

Lenke til kommentar

Blir nok småpirk som skiller 5ere og 6ere på denne. Virker som om denne var litt som R2 eksamen, alle får til så godt som alt, og da skal det ikke mye slurv til for å vippe ned en karakter :/

 

Men hvor mye skrev folk på oppgave 1 og 3? Og hvor putta dere inn for-løkke?

Lenke til kommentar
Blir nok småpirk som skiller 5ere og 6ere på denne. Virker som om denne var litt som R2 eksamen, alle får til så godt som alt, og da skal det ikke mye slurv til for å vippe ned en karakter :/

 

Men hvor mye skrev folk på oppgave 1 og 3? Og hvor putta dere inn for-løkke?

 

Skrev vel seks setninger til sammen på begge de to. Var liksom ikke så mye å forklare. Putta ikke inn noen løkker

Lenke til kommentar
Blir nok småpirk som skiller 5ere og 6ere på denne. Virker som om denne var litt som R2 eksamen, alle får til så godt som alt, og da skal det ikke mye slurv til for å vippe ned en karakter :/

 

Men hvor mye skrev folk på oppgave 1 og 3? Og hvor putta dere inn for-løkke?

 

Problemet er jo alt kan løses med if-løkker, men så i tillegg må vi programmere noen insane vanskelige arrays, som jeg aldri har sett før(for å få opp spørsmålene på hver sin side). Sikkert litt lettere for de som bruker Flash med ActionScript 3.0 (tenker jeg da).

Lenke til kommentar
Å putte inn lydfilen er super enkelt. Er bare å gjøre akkuratt det samme som når man skal importere video. Bare at man valgte lydklippet i stedet for filmen. Da fikk man med av og på knapp i tilegg.

 

Det er jo ingen god måte å gjøre det på da... importere større lydfiler til bibloteket eller stage (større enn en klikkelyd på et par kB) erikke å anbefale i følge boka. En URLRequest for å spille av en lyd som ligger utenfor .fla-filen er en bedre løsning :) Men for all del, alt er jo lov. Bare vansklighetsgrad/karakter som er forskjell...

Lenke til kommentar

Tipper utførelsen av oppgaven vil telle en del på karakteren. Bruk av todimensjonal array, funksjoner til å starte og stoppe lyd og for-løkke for å finne poengsum og hvilke oppgaver du tok feil på blant annet, er nok store pluss. Følte det gikk veldig bra på de første delene, tviler på at dokumentasjonsdelen var noe særlig men.

 

Forresten, noen som husker hvordan man stopper en import film? Lyden fortsatte å gå om man ikke stoppa den før man gikk videre, noe som skapte litt problemer, får håpe sensor bruker nok tid så han ikke legger merke til det.

Lenke til kommentar
Å putte inn lydfilen er super enkelt. Er bare å gjøre akkuratt det samme som når man skal importere video. Bare at man valgte lydklippet i stedet for filmen. Da fikk man med av og på knapp i tilegg.

 

Det er jo ingen god måte å gjøre det på da... importere større lydfiler til bibloteket eller stage (større enn en klikkelyd på et par kB) erikke å anbefale i følge boka. En URLRequest for å spille av en lyd som ligger utenfor .fla-filen er en bedre løsning :) Men for all del, alt er jo lov. Bare vansklighetsgrad/karakter som er forskjell...

 

Tja, rimelig fornøyd med den løsninga egentlig. Var mest flaks at jeg fant ut at man kunne gjøre det sånn. Hadde aldri greid å mekke en knapp som startet opp lyden via koding. Så rimelig glad for at det var en knapp der av seg selv

Lenke til kommentar
Å putte inn lydfilen er super enkelt. Er bare å gjøre akkuratt det samme som når man skal importere video. Bare at man valgte lydklippet i stedet for filmen. Da fikk man med av og på knapp i tilegg.

 

Det er jo ingen god måte å gjøre det på da... importere større lydfiler til bibloteket eller stage (større enn en klikkelyd på et par kB) erikke å anbefale i følge boka. En URLRequest for å spille av en lyd som ligger utenfor .fla-filen er en bedre løsning :) Men for all del, alt er jo lov. Bare vansklighetsgrad/karakter som er forskjell...

 

Det er jo ikke noen god måte å gjøre det på, det stod i oppgaven at den skulle være tilpasset bruk på web, er mye enklere å laste opp evt. flash filer enn å laste opp en lydfil i tillegg.

Lenke til kommentar
Jeg fikk til alt + start og stop knapp på både lydklippet og videofilen. Litt usikker på om jeg videodelen på oppgave 1 helt riktig, fikk den bare i flash filer + HTML.

 

Er det realistisk med en 5'er hvis alt funker som beskrevet, mens designet suger?

 

Designet teller egentlig ikke, så lenge det er greit logisk og brukervennlig.

Lenke til kommentar
Noen som programmerte oppgave 2 i C# i vwd som veit om det er mulig å få spilt av et lydklipp/videoklipp uten å måtte hyperlinke til den? Har fundert på dette i hele dag og har enda ikke finni det ut :(

 

Jeg la film- og lydklipp inn i Flash, lagde startknapp osv, før jeg la det inn i C#. Læreren vår viste siste timen før eksamen hvordan man la en flash-film inn i Web Developer, og det viste seg å bli meget hjelpsomt:)

Framgangsmåten er nok ikke noe du kunne tenkt deg til, med mindre du har gjort det før.

Lenke til kommentar

Eksamen gikk kjempe bra for min del. Var så å si prikk lik den ene eksempelseksamenen som vi hadde som obligatorisk innelevering.

Men må gi stor takk til IT læreren vår som tok over etter jul. Han kommer direkte fra "industrien" han viste oss blant annet noen avanserte ting han har programmert på dnbnor sine hjemmesider!

Tror alle i klassen gjorde det veldig bra, ettersom vi har blitt rimelig kompetente i AS3 med Flash.

Video filen av Jens var jo veldig lett. Konverterte filen om til FLV. Satte inn FLV playback kompontet i Flash med FLV filen som source. Så var den ferdig, med veldig bra resultat!

Jeg legger ut besvarelsen etter at vi får vi karakter (når er det?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...