Erik den Raude Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Vel, vi hadde en prøve hvor vi skulle lage en applikasjon med to frames - i den første kunne man registrere seg som modell (det var en fiktiv frisørsalongs nettsted), og i den andre kunne man se hvem som var registrert. Det måtte være robust - altså skal "modellen", eller den som registrerer seg, ikke kunne gjøre noen feil (postnummerfeltet skulle f.eks. kun akseptere tall). I tillegg skulle man være i stand til å navigere mellom registreringsframen og oversiktsframen. Dette var imidlertid en oppgave som læreren vår laget lokalt (tror jeg). Det har vel kun vært kunnskapstester/quiz på foregående eksamen(er)? In short, en registreringsapplikasjon er en applikasjon hvor man: 1) kan registrere informasjon og lagre disse i en array (navn, adresse, whatever) 2) traversere arrayet og vise i et tekstfelt eller en combobox hvem som har registrert seg, og med hvilken informasjon Altså helt overkommelig. Dersom noen har spørsmål vedr. kode (knyttet til pensum), kan sikkert jeg eller andre hjelpe. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å laste opp alle fla-filene mine fra de to semesterene som har vært, men jeg vil nødig bli tatt for plagiat. Lenke til kommentar
spelly Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Jeg har lastet opp tideligere oppgaver fra it (sist termin) på ett nettsted, ble ikke tatt for plagiat. Men jeg hadde skrevet noe copyright greier i koden (//). Det er vi selv som har produsert tingene på prøver/timer, så vi må få kunne distribuere det slik vi selv ønsker uten å måtte være redd for plagiat. Virker som det du forklarer er absolutt noe vi kan få på eksamen, siden dette skal fungere som et bidrag til et nettsted for ungdom som tematiserer politikk og stortingsvalg... Desverre kan ikke jeg tenke meg noen måter å løse en slik oppgave på. Endret 3. juni 2009 av spelly Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Tja, du kan jo forsøke, og hvis du står fast på noe helt konkret kan du sende PM eller få MSN. Lenke til kommentar
spelly Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Er desverre ikke noe konkret jeg har spørmål om kan ikke tenke meg en grei løsning på problemet. Det kan være verdt å nevne at på tideligere eksamen har oppgave vært å lage "nettbutikk" http://udir.no/upload/Eksamen/Videregaende...ogi_2_E_V08.pdf i min mening er slike oppgaver meningsløse. Lenke til kommentar
cooper_killah Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei... Det virker som om de fleste på dette forumet bruker ActionScript 3... Er det noen her som bruker C#, og kan komme med noen tips til hvordan lage en Quiz? - Coop Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg kom også opp i IT2 i dag. Har laget en quiz og en hjemmeside mal i flash som jeg kan ha med på minnepenn. Noen som har flere eksempler på ting som er lurt å ha med seg? Lenke til kommentar
sindrebr Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Tipper en meningsmåling kan være lurt å lage på forhånd. Tar ikke så lang tid og siden meningsmålinger har en sentral rolle ved valg, kan en liten applikasjon som dette fort bli en liten bi-programeringsoppgave ved siden av hoved oppg. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hvilke programmer bruker dere til dette? Selv har vi kun brukt flash i et halvt år så kan ikke spesielt mye. Eneste jeg har klart å lage er den hjemmesidemalen og quizen. Lenke til kommentar
fireman_jorgen Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Heisann! Ja vi i Ålesund bruker i alle fall C#. Har laget en politiker - og stortingsquiz i dag. Brukte sesjonsvariabler. Hadde et godt eksempel som en lærer hadde løst til oss, så bare skiftet ut noen tall og bokstaver Lenke til kommentar
LaL0ca Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg har selv programmert ett quiz, som lister opp hvor mange korrekte svar du har på slutten. Jeger ute etter tutrials som kan være grei til animasjondelen vi kommer til å få på eksamen... selvom det eneste du trenger å vite noe om i utgangspunktet er motion tween... hvilke sansynelighet tror dere det er for at vi får quiz på eksamen ? Det er ganske stor sannsynlighet. Vi har gjort alle eksamenene som tideligere er gitt ut, og det ser ut til at annet-hvert år, gis det ut quiz eller handleskjema. Har selv programmert en quiz med spørsmål hentet fra ung.no (som selv har en quiz). Kan også tenkes at vi får en slags menings-måling, uten at jeg skjønner hva de skal med det. Når det gjelder mulimedia-delen vil det bli en pressentasjon, eventuelt lage et utkast en hjemmeside til et parti. Kom med tips om hva vi kan få? Lenke til kommentar
patbateman99 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Hva er opplastningsgrensen (mb) på it-eksamen? Min lærer sa det var rundt 35 mb eller noe.. Problemet er at jeg har utarbeidet en veldig god quiz som jeg høyst sannsynlig kan få bruk for i morgen. Når jeg var ferdig med den ser jeg at den tar 49 Mb!! Eneste "store" fil jeg brukte var en mp3 til 4 mb ca.. Hvordan kan filen (fla.) ha blitt så stor? Endret 3. juni 2009 av patbateman99 Lenke til kommentar
nosiopsinoigiler Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Ingen andre enn oss som har lært seg javascripting??? Trodde det var det mest brukte progspråket på videre realfagsstudier! Hvem er det egentlig som får bruk for å kunne programmere i flash? Lenke til kommentar
cooper_killah Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hva er opplastningsgrensen (mb) på it-eksamen? Min lærer sa det var rundt 35 mb eller noe.. Problemet er at jeg har utarbeidet en veldig god quiz som jeg høyst sannsynlig kan få bruk for i morgen. Når jeg var ferdig med den ser jeg at den tar 49 Mb!! Eneste "store" fil jeg brukte var en mp3 til 4 mb ca.. Hvordan kan filen (fla.) ha blitt så stor? .FLA filer bruker å bli store, siden de holder på all informasjonen.. en vanlig sang på 4mb i .mp3 kan fort bli rundt 10 mb i flash.. tror dette er grunnen til den har blitt så stor. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Ingen andre enn oss som har lært seg javascripting??? Trodde det var det mest brukte progspråket på videre realfagsstudier! Hvem er det egentlig som får bruk for å kunne programmere i flash? Aner ikke, vi byttet over til flash for et halvt år siden. Så kan veldig lite. Begynner å bli ganske nervøs for eksamen. Lenke til kommentar
RuBiDiUm Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hey, vi sitter en gjeng og prøver å få laget til en poll i flash, men får ikke det til. Er det noen som har laget dette, og eventuelt kan sende .fla fil på mail? Eller en quiz template, trenger å skjekke ut en del om hvordan vi skal sette det opp! Sharing is caring. )) Lenke til kommentar
LaL0ca Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hey, vi sitter en gjeng og prøver å få laget til en poll i flash, men får ikke det til. Er det noen som har laget dette, og eventuelt kan sende .fla fil på mail? Eller en quiz template, trenger å skjekke ut en del om hvordan vi skal sette det opp! Sharing is caring. )) Om du har AS 3.0 boka, finn du eksempel på s. 74.. Sitte med samme greia sjøl no.. Forresten noen som kan forklare meg kort det med comboBox? Lenke til kommentar
cooper_killah Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Et lite tips til dere andre som ikke har peiling på politikk og hvordan sånne sider kan se ut, og hvilke applikasjoner som burde være med der, sjekk ut tinget.no, det er ei ungdomsside om stortinget.. der er også en quiz, sånn at dere får tips til spørsmål og ideer Ellers er det vel bare å si lykke til alle sammen Lenke til kommentar
RuBiDiUm Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hey, vi sitter en gjeng og prøver å få laget til en poll i flash, men får ikke det til. Er det noen som har laget dette, og eventuelt kan sende .fla fil på mail? Eller en quiz template, trenger å skjekke ut en del om hvordan vi skal sette det opp! Sharing is caring. )) Om du har AS 3.0 boka, finn du eksempel på s. 74.. Sitte med samme greia sjøl no.. Forresten noen som kan forklare meg kort det med comboBox? Side 74 i boka omhandler preloader, ikke noe poll )) Lenke til kommentar
LaL0ca Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hey, vi sitter en gjeng og prøver å få laget til en poll i flash, men får ikke det til. Er det noen som har laget dette, og eventuelt kan sende .fla fil på mail? Eller en quiz template, trenger å skjekke ut en del om hvordan vi skal sette det opp! Sharing is caring. )) Om du har AS 3.0 boka, finn du eksempel på s. 74.. Sitte med samme greia sjøl no.. Forresten noen som kan forklare meg kort det med comboBox? Side 74 i boka omhandler preloader, ikke noe poll )) Du kan bruke den, men sette begrensinger ut i fra hva man svarer, altså antall.. Du kan ha f.eks en poll om hvilket parti man vil stemme på.. Så kan du legge inn noen falske verdier som er der fra før, for at det ikke skal bli et så stort avvik.. Osv.. Lenke til kommentar
RuBiDiUm Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hey, vi sitter en gjeng og prøver å få laget til en poll i flash, men får ikke det til. Er det noen som har laget dette, og eventuelt kan sende .fla fil på mail? Eller en quiz template, trenger å skjekke ut en del om hvordan vi skal sette det opp! Sharing is caring. )) Om du har AS 3.0 boka, finn du eksempel på s. 74.. Sitte med samme greia sjøl no.. Forresten noen som kan forklare meg kort det med comboBox? Side 74 i boka omhandler preloader, ikke noe poll )) Du kan bruke den, men sette begrensinger ut i fra hva man svarer, altså antall.. Du kan ha f.eks en poll om hvilket parti man vil stemme på.. Så kan du legge inn noen falske verdier som er der fra før, for at det ikke skal bli et så stort avvik.. Osv.. Hmm sorry men sjønner ikke hvordan man kan bruke preloader eksempelet til å lage en poll om hvilket parti man vil stemme på. Preloaderen blir jo brukt til å vise fremgang når man laster siden eller et element i siden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå