Gå til innhold

Hva kan man spille av SVCD-film med?

Anbefalte innlegg

Har en fil med SVCD-formatet. Mottok den som en .bin-fil som jeg åpnet opp med Isobuster.

Da ble jeg sittende igjen med en fil - AVSEQ01.MPG.

Den prøvde jeg å kjøre med en spiller som heter Elecard MPEG-2 player.

Dessverre så hakker dette når jeg kjører det på pc-en min (2,7 ghz, 512 mb RAM). Noen som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs om du ikke ser skjulte filer og att det derfor står .mpg.dat på fil navnet.Se til att du viser skjulte filer og mapper.

Står det .dat bak er det bare og fjerne .dat så kan du se den i hvilken som helst avspiller..

Lenke til kommentar
spill av svcd filen i powerdvd. har bare positive erfaringer med powerdvd , den tar tar alt. :)

PowerDVD har en sugen MPEG Layer2 lyddekoder. Noe som ofte resulterer i crappy lyd på svcd'er, mer presist en slags skurrelyd.

Lenke til kommentar
hvilken versjon av powerdvd har du prøvd ? jeg bruker power dvd xp og opplever ikke "skurrete" lyd med den . :)

Har opplevd "skurringen" fra versjon 2.55 til 4.0XP. Det var en tilsvarende lyd i DVD avspillingen i v2.55, men denne har de retta på. Hører skurrelyd i mange av svcd-releasene på nettet (f.eks. LOTR: FOTR), og filmer jeg har kodet selv med noen encodere. Denne skurringa hører jeg absolutt ingenting til med andre programmer (f.eks WinDVD).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...