Gå til innhold

Junifesten 2009 - J@cob -Mennesker - Hovedsaklig portrett.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dag 4 - Christen K.

Jess. Her ser dere ham. Far. Bestefar. Skogseiger. Elendig pragmatiker og nåværende regent på godset: Min far, Christen den IV, V, eller kansje VI. Jeg holder en knapp på VI. Gudene vet hva som foråsaket det varme gliset. Kansje tenkte han på SV sin elendige oppslutning i det lokale valget i fjor, eller er det troen på at norsk ved atter en gang skal bli ettertraktet igjen? Nei. Vi kan nok utelukke det siste. Det skjer neppe før en eller annen engel brenner ned samtlige av skogene i øst-europa.

Gudene vet. Gudene vet.

Schester: Ta deg en bolle. Jeg har gitt deg masse kjærlighet og psykisk støtte.

post-76720-1244148145_thumb.jpg

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Alltid morsomt å lese trådene dine. Vedder på at du er en jævel til å skrive kåseri.

Fine portretter så langt også. Favorittene så langt er nr. 2 og 3. Knallskarp fokus på øynene, naturlige uttrykk og fine diffuse bakgrunner. Keep it up.

Takketakk! Kåseri er desverre noe jeg aldri har prøvd meg på, men kansje vi finner ut av det en gang :wee:

Pent bilde av din far jacob, landsfårederen sjøl, skulle fått han til å stå me unionsflagge i hånda. Men nei eg nekta å ta meg ein bolle, einaste posetive du har gjort for meg e eh.. dunnoo

Pfft. Ganske sterke påstander du kommer med der. Ting jeg har gjort for deg? Hva med den gangen jeg måtte bære deg til en seng, skifte t-skjorte på deg, og vaske opp mageinnholdet ditt etterpå? Yeah. That's right. Bitch. Sette en strek nå? :p

Lenke til kommentar

Dag 5 - Christoffer K.

Hva kan jeg si? Glemte nok en dag å ta med kameraet på skolen. Faen. Har bare mamma, svigerinnen og nevøen igjen nå. Skal heldigvis en tur på museet i morgen, så kansje jeg får knipset en feit semikommunist fra Kina, bushidoignorerende Japse, eller pølseknaskende Tysker. Morgendager. Man vet aldri hva de bringer!

Jeg burde jo nesten slenge inn noen ord om broderen og. Han er arkeolog, geitebonde og cafèdriver. Faktisk. Av en eller annen bisar grunn gikk han lei av å bruke somerene med trynet stukket ned i jorden, letende etter stolpepul, oppsmuldrete bein og fosiliserte latriner (Fyttifaen, man kan finne ut masse rart om mangt en vikings kosthold ved å analysere innholdet i en fosilert latrine. Tro meg.) Han kjøpte seg et dusin kashmir geiter, resteurerte sauefjøset på godset, og bygde faenskapet om til en koslig liten cafè som tilbyr Kaupangers beste espresso, latte, panini, sveler, gulrotkake og masse annet snadder som alle burde vite å beære med sine saftige tenners nærvær.

Så. Om dere noen gang finner ut at dere kjørte litt feil til Fodnes, og plutselig ser at dere befinner dere i koselige nedre Kaupager, så stikk innom! Kansje er dere så heldige at trådstarter selv lager en dobbel espresso til dere. Det er ikke til å kimse av.

(Han er ikke så sur eller skeptisk til vanlig. Gutten ble bare litt irritert over at jeg dro han ut i semikulden. "For faen, jeg har jo vinkinnene fra helvete" - "Hold kjeft Christoffer, vi kan konvertere bilder til s/h nå!".)

post-76720-1244236221_thumb.jpg

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Liker denne tråden. Gode bilder, gode historier!

Rindt -5 på brilleglasset, tipper jeg? (Arkeologi kan nok være anstrengende for øynene, antar jeg. "Kan dette være sildebein, fortært med hodekål?" :!: )

Endret av a_aa
Lenke til kommentar

Dag 6 - Emil.

For bakfull. For oppslukt av en anime remake av 7 Samurai. Orker ikke å skrive noe. For bli i morgen når jeg halveis følger med på min historie lærer sine fantastiske utbrudd som f.eks: "Nai. No fere eg haim og slaor kjerringi og bodn", evt: "Dan viktigaste deln pao vikingskipe va kjerringi. Ho ligge pao botn. Dar ho ska vera", eller kansje med den fantastiske og halveis legendariske oppfølgeren: "JAJA KARA! Vait de kvifor dan viktigaste deln pao vikingskipe vart kadla før kjerringi / kjølsvine? Da va fordi dai putta masta i ho!".

Mer info om den søte (ja, faktisk) nevøen min kommer som sagt i morgen.

Jess. Nesten på tide å utlevere noen linjer da, ellers får jeg knapt sjelefred. Pjokken - Emil - har en dårlig side. En ekstremt dårlig side. Jeg prøver å godt jeg kan å like den - dvs - så godt som man kan like et retardert barn - Gutten elsker traktorer.

Ja. Han rett og slett elsker de. Hele tiden. Hele jævla tiden. Han kan ikke mange ord, bare de obligatoriske "Mamma". "Pappa", "mat", "nei" "Gackopp" (Jacob, HAH!) og til slutt: "TLAAAKTOOOL".

Den lille utrkrøpne djevelen elsker traktorer over alt på jord. Uansett hvor han er, maser han om de. Kryper han rundt på gulvet, gir han seg ikke før han finner et blad fra Felleskjøpet som han kan sitte og sikle over. Er han ute, løper han konstant bort til det gamle skrapet, eller det litt nyere skrapet, som står på gården. Når han først begynte med dette, var det litt søtt, men så ble den en forbannelse. Mine drømmer om at han skulle bli en god akademiker, og leve jobben fult ut (Ikke hoppe av, slik som sin far som pr dags dato er arkeolog, cafèdriver og geitebonde), men neida, Emil skal bli agronom.

Jaja. Jeg kan vel trøste meg med at det vanker gratis mat om en 20 år når han vokser opp. Men. Huff. En agronom! :cry:

post-76720-1244412448_thumb.jpg

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Tjaktooooj!

Kan si meg enig i at han var søt. Stiller i en helt annen klasse enn de fleste "rynkefjesene" du har tatt bilde av så langt. Har nok ikke opplevd så mye (fælt) han enda, selv om han ser litt skeptisk ut.

Jeg innbiller meg at det kanskje hadde vært vel så fint i farger?

Lenke til kommentar

Dag 7 - Schester - Aftermath av en kveld med Earth Defence Force, Streets of Rage 2 og 3, Shinobi 3, 1.5 sessonger med "It's Always Sunny In Philadelphia", halv sesong med "Boondocks", 10 bokser med cider og en dugelig skvett hjemmebrent.

Planen var som følgende: Retrokveld hos en felles kompiss; Simon. Jeg og Simon hadde halveis bestemt oss for å kozedrikke, ikke noe typisk drike-til-vi-ringer-randoms-og-skjeller-de-ut-mens-vi-skjeller-de-ut-og-spyr-i-telefonen. Men neida Schester ødela alt. Som vanlig. Han skulle ha åtte cider. Hele åtte cider! Han spolerte Simon sin plan om usle tre, og min om å bare kaste nedpå en halvliter smuglersprit.

Konsekvensen av det hele? Jeg med min stålmage og strålende intellekt klarte meg glimrende. Kroppen min entret en slags form for beskyttelseskoma i to tiden, som skjermet meg fra varige psykiske mèn. Som en konsekvens vet jeg ikke hvor det ble av Simon, men søte lille Schester som fant en flaske med hjemmebrent, spydde ut magen og halve blindtarmen. Noe man strengt tatt ser på ansiktet, som lyser av: "Kest. Faen. E. Innvollane. Mine. Eg. Har. Ikkje. Brokk".

post-76720-1244412746_thumb.jpg

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Dag 8 - Aleksander.

Aleksander er uten vil en av mine bedre venner. Jeg ble kjent med pjokken fra Jostedalen når vi begynte i samme klasse for drøye tre år sidern. Jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å beskrive denne gnomen med det pistrete håret. Han fyller ut så mange roller, en av de mest markante er dog hans tilbøylighet til å være litt... Tja. Sjenert. Jeg ba han pent om å bli med ut slik at jeg kunne ta et bilde (Les: "Bitch, kom deg for faen ut på gangen, helvete òg. Skal ta et fuckings bilde av deg. Det tar bare 5 forpulte sekunder", hvorpå han repliserte: "NEI... Men... Du kan... Ta bilde.. Av eit smilefjes på tommelen min!"). Som dere kan se, ble et lite kompromiss trukket. Eller. Det var vel mest jeg som knipset bildet før han rakk å stikke hele trynet og den gedigne manken med hår bak søylen.

post-76720-1244475847_thumb.jpg

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Jeg ordla meg selvsagt ikke såå hardt, og med en leken tone. Du vet hvordan det er når man blir revet med :innocent:

@ Iamluka: Takker! Måtte love både høyt og lenge at ansiktet hans skulle forbli uskarpt. Gjør egentlig ikke så mye, for han smiler jo omtrent med øyet. Syns jeg da ^^

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...