Thlom Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Så lenge du har pengene i hånda så er det bare å sende i vei. Når jeg sier pengene i hånda så mener jeg pengene i hånda. I cash. Scammere har flere måter å lure deg til å tro at du har fått pengene uten at det er tilfelle, ofte ved å forfalske eposter eller brev fra forskjellige wire-tjenester hvor det står at du får utbetalt pengene når du fremviser kvitering på at pakken er sendt. Selvsagt så finnes det ikke noe penger og da er du en PS3 fattigere. Uansett, du vil aldri stå med pengene i hånda, dette er en scam. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Får drite i handelen Tenker meg det er scam. Finner ikke han på google etter 2 epostadresser. Skal tulle med han Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Ingen tvil om at dette helt klart kan være en klassisk Nigeria Scam, men det har ikke noe å si så lenge trådstarter får pengene inn på konto før han sender gjenstanden nedover. Hvis trådstarter på forhånd får pengene inn på konto vil salget være trygt. Paypal er ikke en konto, men et tredjeparts organ. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Hvis trådstarter på forhånd får pengene inn på konto vil salget være trygt. Det er det jeg siktet etter Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Det var bra du hørt her først da, så du ikke mistet PS3'n din. :-) Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Neida Jeg hadde et klart sinn og en sterk instinkt på hvordan dette kunne ha endet. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Så om en svenske sa: Kan du selge meg en ny PS3 som er ubrukt? Send den til: XXXXXX XX XXX XXXXXXXXX Hilsen: XXXXXX Er dette også scam da eller? Er jo det samme som trådstarter har om. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Det er LITT annet å snede noe til Sverige samt å få penger derfra enn fra Subsahara-Afrika. Endret 27. mai 2009 av Lars Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Ja det er vel mer andre varer det går i når det gjelder forsendelser til og fra Afrika. ^^ Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Neida Jeg hadde et klart sinn og en sterk instinkt på hvordan dette kunne ha endet. Det var det jeg hadde fått intrykk av også. Ja det er vel mer andre varer det går i når det gjelder forsendelser til og fra Afrika. ^^ Det er vel det som er poenget her, at det faktisk ikke er det. Det er nettopp slike varer som desverre går til Nigera. Ikke bare fra Norge, men fra de aller fleste land. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Oh? Ville nesten tro det var omvendt når det gjaldt den slags. Men nå tenker jeg ikke på svindel altså, noe jeg antar du påpekte? Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hver dag mottar Økokrim 200 henvendelser fra nordmenn som er eller er i ferd med å bli lurt. Vi nordmenn er naive, desverre. Faktisk så er vi på verdenstoppen i å være naiv. Det går som oftest i varer som er lette å omsette. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 På en måte flott å være naiv, for da har man sine forhåndsregler. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 På en måte flott å være naiv, for da har man sine forhåndsregler. Henger ikke med jeg. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Da har jeg fått mail fra han, Ja det er svindel. Hi there Thanks for the mail,i hope you understand i am sending it to Nigeria so kindly get back to me with your Full Bank Details so i can go and make the payment as soon as possible because i dont want it to get to my son late. Below is the shipping address in Nigeria: Abiodun Omowale 12 Adefimihan street Itire Surulere Lagos 23401 Nigeria. I await to hear back from you. Thanks and God Bless You Så googlet jeg adressen og fant dette på et annet forum: Ser disse Nigeria svindlerene operer på finn.no også. Nå har ikke solgt så mye igjennom finn.no tidligere,men har lagt ut en Acer Laptop tilsalgs. Og nå i løpet av den siste timen har jeg fått 4 mailer via finn.no på engelsk og hvor de sier til vil kjøpe den. Har vært høflig og svart,og hvor 2 igjen har svart og fortalt meg at de vil kjøpe den og at jeg må sende den til Nigeria for dem.De ber meg også om å sende dem mine bank opplysninger. Er her klipt ut fra et par av mailene: Denne er jo lovely da Vink am interested in buying your lovely item please tell if your lovely item is still for sale please get to me back as soon as possible With your last selling prize thanks Her er en til: I will like to know if you still have this item for sale,as i am willing to purchase it for my son in Nigeria.Kindly let me know the last selling price including postage cost of this item to Nigeria. I await to hear back from you.Get back to me via my email Svarer og får denne tilbake: Hi there Thanks for the mail,i hope you understand i am sending it to Nigeria so kindly get back to me with your Full Bank Details so i can go and make the payment as soon as possible because i dont want it to get to my son late. Below is the shipping address in Nigeria: Abiodun Omowale 12 Adefimihan street Itire Surulere Lagos 23401 Nigeria. I await to hear back from you. Thanks and God Bless You Svarer tilbake at bank detaljer får de ikke,de kan betale via finn.no som vil være trygt for begge parter,og får da dette svaret: because of my Job,i can only pay you via my Bank Barclays Bank,if you aggree that send em your Bank details so i can go and make the payment. Vet ikke om det andre som har opplevd dette på finn.no?? Men mine bank detaljer får de i hvertfall ikke Vink Vink Dumme folk. Bruker samme adresse? Fail. Hva kan jeg skrive tilbake ? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Skriv at du har sendt pakken nå, også bare glemmer du han. Endret 28. mai 2009 av Nidaroo Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Husket ikke helt hvordan, men leste om en lignende sak hvor de som skulle selge tingen (var da igjennom ebay) klarte å scamme tilbake Personen som prøvde å scamme dem endte opp 100 dollar fattigere uten at de tapte noe på det ^^ Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Tråden er en plass på forumet. I have been there... Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Ingen tvil om at dette helt klart kan være en klassisk Nigeria Scam, men det har ikke noe å si så lenge trådstarter får pengene inn på konto før han sender gjenstanden nedover. Hvis trådstarter på forhånd får pengene inn på konto vil salget være trygt. Hva hvis pengene som kommer inn på kontoen din kommer fra en nettbank som er brutt inn på? Så sender han x antall kroner mer og ber deg om å sende de videre til kontoen hans i et eller annet land. Du gjør dette og er derved blitt medskyldig i underslag og hvitvasking av penger. Det nytter ikke å si at "jeg trodde alt var på stell" når du kommer med en usannsynlig historie om å sende playstationen din til Nigeria. Risikoen er altså der for at du ender opp i fengsel uten Playstation og penger, selv om pengene var på konto før du sendte den avgårde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå