Eiika Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Hei Jeg vil bare si med engang at jeg er en fullstendig noob når det gjelder pc, så vær gentle mot meg Bare forteller kjapt hva vi gjorde Jeg har da fått hjelp av en kammerat til å bygge opp den nye pc'n min. etter at vi hadde fått den sånn ''nesten ferdig'' måtte han reise hjem. (han bor ikke i samme by som meg) så ba han meg bare koble til strømledningene til viftene og cd rommene. Dette gjorde jeg da. (De nye delene ny strømforsyning, cpu, hovedkort, ramkort, nytt kabinett. Resten er det samma som før.) Så når jeg startet maskinen og satt inn den operativ CDen, da fikk jeg denne meldingen. ''Kan ikke lese disken'' ''restart maskinen ved å trykke ctrl + alt + del'' Ordene son stod der manglet også noen bokstaver, så ordet ble ikke stavet riktig. Som feks: jg likr og lke md bilr. Jeg har ingen anelse om hva jeg skal gjøre for å få dette fikset? Hjelp plis asap. Takk på forhånd MvH Eiika.. PS: Beklager alle skrivefeil. Endret 27. mai 2009 av Eiika Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Du har satt den til å starte i CD-ROM i BIOS? Om dette er når den booter fra HDD, kan det tyde på defekt disk. Få sjekket disken, og ta backup alle data du trenger og fjern evnt. partisjoner du måtte ha på disken Kan også være at BIOS ikke finner disken din, sjekk alle kabler til HDD (og alt annet for så vidt ) Om det er IDE disk, sjekk bak på disken og sett den til Master og andre optiske drev setter du til Slave evnt CD til Secondary master. Sjekk også at kablene til disken din faktisk fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå