ostenxx Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 :o Etter at jeg kjøpte nytt hovedkort fra Epox og DDR 400 minne fra Twinmos, har PC-en så og si blitt umulig å overklokke; dvs. at PC-en klikker eller OS-et nekter å slå seg på under overklokket tilstand av prosessoren. PC-en reagerer ikke når jeg øker multiplieren, bare ved økning av FPS. Minnet og grafikkortet lar seg lett "fikles" med, i tilleg til diverse voltinstillinger. Men prosessoren- "no way"... Jeg vet ikke hva det skyldes, men kan strømforsyningen være problemet? Den er så vidt jeg vet på 350 Watt. Prosessoren er en AMD XP 1800+, hk'et et Epox 8RDA+ og grafikkortet er Connect3ds Radeon 9500(non-pro). Har også en del kabinettvifter som surrer og går, men det gjør ikke noe forskjell fra eller til om jeg kobler disse fra. Hilsen Øystein PS: Forrige oppsett ble usatbilt i overklokket tilstand da det nye grafikkortet gjorde sin entre. Det kan jo skyldes det store strømbehovet... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Prøv og klokke ned ramen 3/3-3/4 og øk fsb'en.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå