Aak1 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Siden vi har et prosjekt gående på skolen, så blir det en del bilder for tiden. Her kommer to til. Fant et utrolig kult bord, som jeg satte på høykant, og brukte som bakgrunn. Det er lyssatt med en stk. LiteDome XS softbox. Jeg er litt usikker på positurene på begge bildene egentlig. Styling av Emma Nilssen Hanssen Endret 28. mai 2009 av Aak1 Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 positurene syns jeg er greie, kanskje utenom at hånden ble veldig fremtredende og stor på det første bildet. Ellers var det pen modell og fokus sitter, men kanskje en smule hardt lys? er det brukt softboks eller no? Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Ja, det er brukt en softbox. Men den er ganske liten. Jeg satte den så nærme som mulig, så det ble så mykt som det kunne ha blitt uten å sette ned styrken på blitsen. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 likte det første bildet godt. Skulle kanskje hatt litt mere belysning på hennes høyre arm. Men utrykket hennes og lyset på selve ansiktet er bra. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Hva med å gjøre armen helt svart bortsett fra der det er mest lys? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Ja, det er brukt en softbox. Men den er ganske liten. Jeg satte den så nærme som mulig, så det ble så mykt som det kunne ha blitt uten å sette ned styrken på blitsen. protip; svakere styrke does not equal mindre hard lys =D synes lyset er kult på det øverste; men hudtonene og hud retusjen er ganske ille. Kunne godt droppa hendene på begge bildene. Bare satt de på hofta, de tilføre ikke noe spesielt nå, uansett, og skyggene på de gjør de heller ikke pene. Det jeg liker er fargekontrastene dine blått vs rødt, og lyset på ansiktet er godkjent om det får skikkelig retusj, og litt oppskarping på øynene. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Takk for kritikk. Noen tips eller linker til tutorials vedrørende hudretusjering? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Not really. Det meste du lærer på div. tutorials er ganske ille stuff. Masse tid med patch tool + color swatches for å jevne ut + d&b til å fikse skygger / framheve + high pass til å hente inn tekstur. Orker du ikke color swatches kan du bruke median blur med lav opacity. Fleste ser ikke forskjell. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Litt hard lys i pannen. Er vel utbrent en liten flekk der. Modellen er veldig pen, og jeg synes postituren i det første er veldig bra. Du kan jo kanskje få noe ut av denne: http://www.christyschuler.com/retouching.swf Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Bedre? Endret 29. mai 2009 av Aak1 Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Bedre? Pannen hennes virker å ha blitt flekete. Gråe flekker ellet tjukke striper. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Ja, vet. Skal redigere hele bildet på nytt når jeg får tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå