Gå til innhold

Intel Duo 3,0GHz eller Quad 2,33GHz (LØST)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på om jeg ville vært best tjent med flere kjerner eller høyere kjernehastighet til min maskin. Jeg skal drive både med litt spill og noe multitasking. Jeg vet at når man driver med spill og annet som trekker mye prosessorkraft alene, er det en fordel med høy fart, og med multitasking er det som oftest flere kjerner som gjelder. Spillene jeg planlegger å spille er ikke så nye at de vil kunne utnytte mange kjerner. Jeg vil heslt slippe å bevege meg inn på overklokking.

All hjelp og kommentarer hjertelig velkommen,

MvH,

Endret av herman1004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig med Crazymech. Skal du spille så er en Duo 3.0 Ghz mye bedre enn Quad 2.33 GHz. Jeg hadde en E6850 3.0 GHz og byttet den i en Q9550 2.83 GHz. Spillene går ikke raskere med en fire kjerner CPU sammenlignet med en to kjerner CPU så lenge hastigheten på begge er lik. Det er veldig få spill i dag, om noen, som benytter seg av fire kjerner, så gå for en Duo 3.0 GHz.

Men har du mange prosesser som kjører i bakgrunnen, vil en Quad være det beste valget da den vil ha en eller to kjerner ledig til slikt. Tviler dog på at det vil være tilfelle med deg fordi det er stor forskjell på hastigheten på de to CPUene.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Jeg hadde heller tatt en Quad med god frekvens enn en Duo.

Har merket betydelig kortere loading tider med Quad kontra Duo i spill selv.

Far Cry 2 synes dette betraktelig, FPS'n er bra med min E8600 @ 4GHz, men overall spilleopplevelse er faktisk Q9450 @ 3.2 GHz bedre enn Duo'en.

Rett og slett loading tidene er halvert, istedet for å vente 2-3 minutter enkelte ganger så er det unna på 1 minutt MAKS.

Lenke til kommentar

Jo, derfor lønner det seg å anskaffe en Quad med litt futt i.

Merker dog stor forskjell i ytelse fra 3GHz til 3.2GHz på en Quad også når vi tenker FPS i Far Cry 2 også.

Var tendenser til slowdowns når jeg hadde 3GHz mens det fløt bedre med 3.2

Men aller viktigst er cache'n på Core 2 CPUene, jo mer jo bedre.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Jeg får min pc ferdigbygget fra komplett, og er nok ikke så erfaren at jeg kan bygge min egen pc. I byggeren står det mellom de to prosessorene nevnt ovenfor, og jeg kan ikke velge fritt en annen prosessor, men takk for mer informasjon om CPU uansett.

MvH,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...