IceDale Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Ikke helt sikker på hvor jeg skal poste denne. Hadde Windows7 RC og Kubuntu 9.04 på samme 500GB disk. Under bruk av W7 fikk jeg en BSOD, som sa noe slikt som Kernel error (gikk litt i raskeste laget) Jeg booter, den henger litt på GRUB, før jeg får error 18 og grub terminalen. Jeg sjekker BIOS, reseter den, samme resultat. Forsøker å sette in Kubuntu live CD, denne laster ikke inn, får en melding om at det tydeligvis er en error på disken. sdb1 som er nevnte systemdisk. Setter inn W7 CD, forsøker å reparer. Oppstartsreparerern finner noe den kaller en boot error ved bruk av chkdsk. Ingen endring. Mulig boot erroren var GRUB. Forsøker å innstallere W7 på nytt, men den kan ikke bruke systemdisken. Jeg sletter alle partisjonene på denne med W7 diskmanagament verktøyet. Forsøker å formatere, men får en error om at dette ikke kan gjøres. Har nå satt inn min gamle systemdisk med Vista sammen med nevnte disk. (har nå ikke DVD drev siden jeg bare har fire SATA kontakter og 3x500GB + SATA optisk drev.) Ser ut som systemet oppdager diskene, men trenger en restart. Litt usikker på restarten så ustabilt som hele systemet er nå (Vista har startet explorer på nytt 5 ganger.) Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Kjørte du chkdsk /r eller /f ? hvis du ikke vet så plugger du i disken som er skadet og kjører disse to i CMD (Windowstasten + R og skriv CMD): chkdsk /r chkdsk /f hvis den sier at den vil gjøre det nete gang den starter svarer du Y edit: det vil se etter skade sektorer også vil den se om den kan fikse det Endret 27. mai 2009 av Submit Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Kjørte du chkdsk /r eller /f ? hvis du ikke vet så plugger du i disken som er skadet og kjører disse to i CMD (Windowstasten + R og skriv CMD): chkdsk /r chkdsk /f hvis den sier at den vil gjøre det nete gang den starter svarer du Y edit: det vil se etter skade sektorer også vil den se om den kan fikse det På det tidspunktet hadde jeg ikke kjørt noen form for chkdsk, bare den som fulgte med W7 repair funksjonen. Disken oppdages og startes. Men diskbehandling starter ikke, så jeg får ikke formatert dem. Og Windows Explorer kræsjer hver gang jeg forsøker å gjøre noe med den omtalte disken. I cmd shell reagerer den heller ikke hvis jeg forsøker å formatere den. Forsøkt å kjøre chkdsk, men er det mulig med en uformatert disk? (Som sagt slettet jeg partisjonene gjennom W7 i et forsøk på å reinnstallere) Tror rett og slett det er snakk om en ødelagt HD her, litt kjipt med tanke på at den var nesten ny, men regner med at dette tas av garantien/kjøpsloven/eteller annet på en 3 mnd gammel disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå