Bruker-88036 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Bruker: pybalto Utfordring: På fisketur. Deltakernivå: pingle Utstyr: Canon Jeg oppdaget en liten stjerne i dag på displayet til kameraet, ikke i det ytterste glasset men det ser mer ut som det er litt innenfor. Det fine med det er at jeg nå ikke trenger å være så altfor redd for å ødelegge noe på det kameraet, siden det jo er litt ødelagt allikevel. ******************** Utfordringen er ikke bestått. Endret 24. juni 2009 av pybalto Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Ja, den første bulk/ripen er alltid værst, i know! Endret 27. mai 2009 av Inc Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Har du planlagt å fiske hver dag hele måneden? Dette må jeg se ; ) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Har du planlagt å fiske hver dag hele måneden? Nå vet jeg ikke hvor ivirg pybalto er, men jeg har en kollega (opprinnelig fra England), men han og kona tar en 3-4 uker s ferie hvert år. Og da fisker de. Hver dag. Og natt, noen ganger ... Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Kanskje bare jeg som ikke har tolmodighet nok til å sleppe en metallbit ned i et stort vann og vente på at en dum fisk skal bite :\ Garn derrimot. Det er effektivt! Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Tror nok det allerede er for sent å melde min 50 mm på Junifesten men jeg skal i alle fall følge med i din tråd! *mine innlegg* Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg har vel ikke egentlig planlagt å fiske hver dag hele juni, jeg er jo påmeldt som pingle så det holder med to-tre turer i uka. Og det tror jeg nok jeg klarer. Men sesongen begynte ille egentlig. Jeg klarte å knekke stanga i bildøra. Sto der med kamerabag og -ryggsekk, stativ og fiskestang. Når jeg "rygget ut" med stanga så viste det seg at bilen sto i en liten helning så døra gled sakte igjen når jeg ikke lenger "holdt" den. Og jeg klarte ikke gjøre noen ting, jeg bare så på at stanga knakk. (Men det var flaks at det skjedde når jeg kom hjem fra fisketur, og ikke når jeg skulle dra.. det er viktig å legge merke til hvordan man har flaks. Så man vet at man har det.) Og det gir meg jo et motiv for første dag allerede nå når den nettopp er begynt. Den knekte fiskestanga på gulvet i kjelleren. Tatt nå nettopp. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Det ble fisketur både i går og i dag. Jeg tok noen bilder, men på de fra i går var det ikke noe å vise frem. Egentlig ikke fra i dag heller. Det var drittkaldt med sur vind, så jeg ruslet opp langs en liten bekk. Og der oppe fant jeg en gammel elvebåt, en som nok har vært på vannet for siste gang. Dagens bilde får bli et utsnitt fra et av bildene jeg tok av den. Neste gang tar jeg med stativet også. Jeg så også en gammel gråtass, og noen blomster. Endret 3. juni 2009 av pybalto Lenke til kommentar
sagat3 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Fint bilde, fokusen sitter som den skal tross liten DOF. Det hadde vært fint om du kunne legge ved litt EXIF data, samt hva slags glass du bruker Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Båten er f/11, 1/250sek, Iso640 på 200mm. Stanga er f/11, 0,4sek, Iso100 på 145mm. Begge er tatt med 70-200/2.8 ... Og takk for kommentar. Skal legge inn exif med bildene heretter. Endret 3. juni 2009 av pybalto Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Har du planlagt å fiske hver dag hele måneden? Nå vet jeg ikke hvor ivirg pybalto er, men jeg har en kollega (opprinnelig fra England), men han og kona tar en 3-4 uker s ferie hvert år. Og da fisker de. Hver dag. Og natt, noen ganger ... Tja,hvem gjør ikke det? Lykke til Pybalto;og skitt fiske! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Nå må du slutte å tulle med oss, pybalto. Du har jo helt klart noe å vise frem. Elvebåten ble kjempetøff den. Du sier dette er en crop; et lite tips er å gå veldig tett innpå innemellom; bare for å fange detaljer. Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Fin mose - og trist historie om fiskestangen.. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Liker elvebåten veldig godt! Synes det ofte er vanskelig å få bilder der «hovedkomponenten» er en smal DOF-linje til å bli bra, men dette fungerer som bare det. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Ingen fisk. Jeg har heller ikke vært på fisketur siden siste bildepost. For å være ærlig så har jeg ikke hatt noe særlig tro på at jeg skulle få noe fisk på stang så tidlig i sesongen, jeg bruker ikke å få noe særlig, egentlig, og som regel aldri før litt uti juni. De som driver (altså fisker med drivgarn) har gitt dårlige rapporter fra elva, men i dag hørte jeg ferske rykter. Så det blir nok en liten fisketur snart. Når man bor ved en lakseelv og har sesongkort så trenger ikke hver tur være så veldig lang. Derfor tenker jeg at vi har litt forskjellig definisjon av å være på fisketur. Det tar meg kun noen minutter å rusle ned til elvebredden med fiskestanga. Siden sist har jeg vært en tur i Varanger for å se etter havørn. Jeg så en god del av dem, men fikk ingen bilder. Dessuten hadde jeg ikke med fiskestanga så det var ingen fisketur. Ellers må jeg jo huske å få takket for kommentarene som er kommet. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg har ikke vært på fisketur. Så mens jeg satt her så tenkte jeg en ting. Jeg kan jo også la bilder fortelle hvorfor jeg ikke har vært på fisketur de dagene jeg ikke har vært det? Om jeg tar bilder de dagene. I dag var en slik dag med gyldig grunn for ikke å dra på fisketur. Oppe litt før 7 for gjøre seg klar til å kjøre nevøene til fotballturnering i Bjørnevatn. Og så tilbringe en hel dag i vekslende vær, sluddbyger og solskinn, mens man produserte minnebilder. Når ISO-verdien måtte opp var det bare å lukke jakka og sitte der og ønske at man ikke allerede hadde tatt av hetta for sommeren. For det er vel egentlig det som er forskjellen på sommer- og vinterbekledning her oppe i nord. Man tar av hetta og putter hanskene i lomma når sommeren kommer. (Litt værsyk er jeg vel.. men hvem hadde ikke vært det etter en dag med sludd i juni?) Jeg legger ut et bilde fra i dag selv om det ikke er fra fisketur. Men jeg legger det i spoiler. Det er fotball som er i fokus. Sånn blir det.. man klarer alltids å gjøre ting litt feil. :!: Lenke til kommentar
Albix Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 He he ... skjønner hva du sier ... her i Tromsø har vi pakka bort de Tjukke ull-lestene og pakka opp de tynne. Men ... så er det mye fint her oppe også... - det kommer ... (sol i Tromsø i dag - det er derfor jeg husker det). Flott bilde av elvebåten. Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg har ikke vært på fisketur. Så mens jeg satt her så tenkte jeg en ting. Jeg kan jo også la bilder fortelle hvorfor jeg ikke har vært på fisketur de dagene jeg ikke har vært det? Om jeg tar bilder de dagene. I dag var en slik dag med gyldig grunn for ikke å dra på fisketur. Oppe litt før 7 for gjøre seg klar til å kjøre nevøene til fotballturnering i Bjørnevatn. Og så tilbringe en hel dag i vekslende vær, sluddbyger og solskinn, mens man produserte minnebilder. Når ISO-verdien måtte opp var det bare å lukke jakka og sitte der og ønske at man ikke allerede hadde tatt av hetta for sommeren. For det er vel egentlig det som er forskjellen på sommer- og vinterbekledning her oppe i nord. Man tar av hetta og putter hanskene i lomma når sommeren kommer. (Litt værsyk er jeg vel.. men hvem hadde ikke vært det etter en dag med sludd i juni?) Sånn blir det.. man klarer alltids å gjøre ting litt feil. :!: ja.. jeg ble også overasket når jeg så at det snødde men i dag har det vært bedre ute godt at du er kreativ, men hvilket objektiv brukte du på fotballbildet? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Jo.. sommeren kommer vel etterhvert den. På fotballbildet brukte jeg 24-70/2.8. I dag var jeg en tur ved elva og fisket. Fikk til og med en sjø-ørret, årets første fisk, men det var så lite kamp i den at jeg slapp den uti elva igjen. Sikkert en som var på tur nedover etter å ha overvintret i elva. Samme det egentlig.. jeg fisker jo etter laks. Men jeg tok ikke bilde av fisken og det er jo det dette egentlig dreier seg om. Da jeg var på tur hjem tenkte jeg at jeg fikk prøve å ta bilde av ett eller annet, men jeg fant ikke noe før jeg var kommet opp på elvemelen. Der sto det en gammel tralle, og da jeg så den tenkte jeg at den iallefall kunne være fin å teste fokusen på. Og hvordan dof blir på teleenden av 24-70 (innstilt på 2.8) på nært hold. Nesten helt på nærgrensen. Når jeg ser på bildet syns jeg dof er ganske smal, og at fokus treffer ganske bra der jeg stilte den. Jeg syns ikke bildet duger til noe annet enn en slik test. Men jeg har ikke noe annet å vise, kun bilder av denne vogna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå