akrozo Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hei, Jeg begynner på skole utenbys til høsten, og tenkte jeg skulle skaffe meg moped istedenfor å ta buss. Fram og tilbake til skolen er det ca 30 km hver vei. Det er bygdeveier, så jeg er ikke ute etter lett mc. Jeg har ikke tatt trafikalt grunnkurs. Egentlig er det jeg lurer på, hvordan skal jeg gå fram for å få mopedlappen?. Må man ha tatt trafikalt grunnkurs, hvor mye koster det å ta lappen, må man ta oppkjøring? o.s.v. Jeg lurer også på hvor mye det koster å registrere en moped, om den må fortolles o.s.v. Jeg kommer til å kjøpe en brukt moped, innenlands (kom gjerne med anbefalinger). Lenke til kommentar
CFM Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg tror jeg nesten ville valgt å ta bussen i stedet for å sitte på en moped 3 mil hver vei hver dag... Men sånn i korte trekk, du trenger trafikalt grunnkurs så kan du ta mopedlappen. Etter det er det bare å kjøpe seg en moped. Da trenger du bare å omregistrere sykkelen og kjøpe forsikring. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 kjøp en atv moped så du får kjørt på vintern. men 3 mils tur er jo ca 40 min med konstant kjøring eller mer. ville tatt traktorlappen og kjøpt større firehjuling til den bruken Lenke til kommentar
akrozo Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Tusen takk for raskt svar, men hvis du lurte er jeg ikke på jakt etter en knøtt liten, treig scooter. Jeg driver å ser på aprilla rs50 racing, som holder ok fart. Koster det noe pengerå omregistrere mopeden?, og må man kun avlegge teoriprøve for å få lappen, altså ingen oppkjøring? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Ingen oppkjøring nei. Omregistrering husker jeg ikke.. Begynner å bli en sund siden Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Tusen takk for raskt svar, men hvis du lurte er jeg ikke på jakt etter en knøtt liten, treig scooter. Jeg driver å ser på aprilla rs50 racing, som holder ok fart. Koster det noe pengerå omregistrere mopeden?, og må man kun avlegge teoriprøve for å få lappen, altså ingen oppkjøring? er oppkjøring nå. ny regel som kom for noen år siden og je gike husker feil. Hvorfor kjøpe scooter på høsten for å kun kjøre 2 mnd? Lenke til kommentar
makila Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Er ingen oppkjøring på moped. Eller, kommer vel litt ann på hva du legger i oppkjøring. Man har noen timer i kjøregård, hvor lærer å svinge og bremse. Også har man langkjøring, hvor flere folk kjører på rekke og rad etter en kjørelærer i trafikken. Tryner du, så får du fremdeles lappen Det gjør du ikke om du tryner på oppkjøring for lett-MC for eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå