Gå til innhold

Fordeler/Ulemper

Anbefalte innlegg

Jeg driver og undersøker litt, og trenger deres synspunkt. :yes:

Fordeler/ulemper med frames/Template.

Forklar gjerne hvorfor dere mener enten frame eller template er best.

Det kan være noe dere har laget og oppdaget at frame eller template er god nok grunn til og brukes.. and so on.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg synes spørsmålet er litt "Hva er best, hageslange eller batteri?", men med litt godvilje kan jeg nesten forstå hva du mener.

Ulemper ved frames:

Statiske sider

Søkemotorproblematikk

Bruker har ikke kontroll over hvor sidene ligger

Bruker har ikke kontroll over om det brukes sikker tilkobling eller ikke på sider der dette burde brukes (https)

Fordeler:

Ingen?

Det er en utbredt misforståelse at det er mer effektivt å ha en meny i en frame og hovedinnholdet i en annen. Dessverre har denne misforståelsen sunket så mye inn at folk ofte blir irritable hvis man prøver å forklare dem at dette ikke er tilfelle. Man kan like gjerne ha en lik meny på alle sidene, og ved ssi eller inkludering i php er dette veldig enkelt å vedlikeholde.

Med "template" forbinder jeg "ferdigoppsett" og skjønner ikke helt hvor sammenhengen mellom dette og frames ligger.

Lenke til kommentar
Hehe, jeg synes spørsmålet er litt "Hva er best, hageslange eller batteri?", men med litt godvilje kan jeg nesten forstå hva du mener..

Hehe..

Ulemper ved frames:

Statiske sider

Søkemotorproblematikk

Bruker har ikke kontroll over hvor sidene ligger

Bruker har ikke kontroll over om det brukes sikker tilkobling eller ikke på sider der dette burde brukes (https)

Fordeler:

Ingen?

Det er en utbredt misforståelse at det er mer effektivt å ha en meny i en frame og hovedinnholdet i en annen. Dessverre har denne misforståelsen sunket så mye inn at folk ofte blir irritable hvis man prøver å forklare dem at dette ikke er tilfelle. Man kan like gjerne ha en lik meny på alle sidene, og ved ssi eller inkludering i php er dette veldig enkelt å vedlikeholde.

Med "template" forbinder jeg "ferdigoppsett" og skjønner ikke helt hvor sammenhengen mellom dette og frames ligger.

Er enig med deg.. selv bruker jeg template.. har brukt litt frames før.. men hoppa fort til template ganskje tidlig..

Jeg bare sjekker litt.. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...