Gå til innhold

Røykmonsteret i LOST


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner bare ikke hva du styrer sånn etter, når du har "pause" fra serien fordi det ble for tragisk med tidsreiser og sånne ting. Hva tenker du da når det hele er slutt, og forklaringen du leter etter er forklart med tidsreiser og andre "tragiske" ting?

 

Hva øya er? Øya er en...ØY (wow), en øy med helt unike energier og legende evner, som er fanget i en tidslomme.

Hva monsteret er? Det er øyas mørke side, sjel om du vil, som beskytter den mot inntrengere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å ta noen kjappe teorier etter å ha sett sesongavslutningen til sesong fem:

 

* Hadde de endret fortiden ved å sprenge bomben så flyet aldri hadde kræsjet og sesong en til fem aldri hadde skjedd, hva ville neste sesong ha handlet om?

 

* Ben sa han ikke ante hva som var skjedd med statuen. Tror du vi bare må godta det uten å få en løsning? Hvor stor er sjansen for at vi får se når den ødelegges?

 

* Vi får endelig se Jacob, bare for å drepe ham i samme episode. Du tror ikke seriøst at han dermed er ute av serien for godt?

Lenke til kommentar

Hvis du refererer til meg hvertfall, så er kanskje en av de største Lost-fansene på dette forumet. Det blir bare så flåsete å fremdeles sette hva er øya som et spørsmålstegn lengre, vi vet det er en øy med en del ting som hovedpunktet kan godt si er dens kraft til å gjøre ting.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Folk som har problemer med serien er dønn kjedelige mennesker som digger andre "alminnelige" serier. De trodde dette var en alminnelig serie da de begynte å se på den, og ble som sure unger etterhvert som det ble for unreal for dem. Tørre, kjedelige A4-folk....huff.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

han andre på stranda er Lock(het han Moses?), Lock er død, og den personen som vi har hatt et forhold til som jacob er ikke den ekte Jacob som ble drept.

 

men tror kanskje han har noe med "smokey" å gjøre da han kan gjøre seg om til forskjellige former, som f.eks faren til Jack og Lock

Lenke til kommentar
Folk som har problemer med serien er dønn kjedelige mennesker som digger andre "alminnelige" serier. De trodde dette var en alminnelig serie da de begynte å se på den, og ble som sure unger etterhvert som det ble for unreal for dem. Tørre, kjedelige A4-folk....huff.

 

Kunne man gitt kvalitetspoeng til innlegg på forumet, ville du simpelt fått det av meg basert på dette innlegget alene. Er så lei å høre klager på Lost fra folk som har lite tolmodighet, eller som ikke orker å følge med.

Lenke til kommentar
Folk som har problemer med serien er dønn kjedelige mennesker som digger andre "alminnelige" serier. De trodde dette var en alminnelig serie da de begynte å se på den, og ble som sure unger etterhvert som det ble for unreal for dem. Tørre, kjedelige A4-folk....huff.

 

Kunne man gitt kvalitetspoeng til innlegg på forumet, ville du simpelt fått det av meg basert på dette innlegget alene. Er så lei å høre klager på Lost fra folk som har lite tolmodighet, eller som ikke orker å følge med.

 

Enig :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg synes mr Smokey er konge, men må inrømme at røykmonsteret, for min del, ble 10 ganger mer interessang etter episoden "Dead is Dead", som hintet til at den har en eldgammel egyptisk opprinnelse.

Det var da 100vis med teorier med en gang ble kastet ut vinduet, og jeg kunne endelig slappe av med at det mest sannsynlig ikke var lagd av nanoboter.. :p

 

Skjønner at noen folk synes en bevegende sky med en tilsynelatende fri vilje er "tullete" og "for urealistisk" (til og med for en sci-fi TVserie) , men er sikker på at de fleste vil skifte mening når vi endelig får vite mer om Smokeys eksistens i sesong 6.

 

Det jeg vil vite er

1. Hvem/Hva lagde det, og hvorfor?

2. HVA er det lagd av?

3. Har det en egen fri vilje, eller blir den styrt av en tredjepart?

Lenke til kommentar
Har mer igjen av sesong 4 jeg.. er bare på 9 av 22..

 

thecrow77: Vi så bare Jacob bli knivstukket og brent.. ikke nødvendigvis døde..

 

Btw; hva er oprinnelig statuen av? (har jo 6 tåser elns hvis jeg ikke husker feil..)

 

Det var liksom poenget mitt. ;) Vi så han bli knivstukket og sparket på bålet, og veldig få vil ha overlevd noe sånt. Når vi i tillegg vet skuespilleren spiller en viktig rolle i en annen populær serie denne sesongen ser det i grunnen mørkt ut for Jacob, men vi vet jo aldri... ;)

 

Og btw, det er fire tær, ikke seks.

 

 

Hva er øya? (hvorfor er den slik den er etc.)

 

Hvem har sagt det er en øy? ;)

 

(ja, bare en teori, men vi vet jo aldri.)

Eeeh, what? Vi har jo fått bekrefta gjentatte ganger at det er en øy?

 

Vi har fått bekreftet veldig mye som ikke stemmer helt opp gjennom sesongene, og selv om det faktisk er en øy betyr det ikke at den ikke er mer enn det.

 

Det passer seg i grunnen å sitere Niels Boel (eller hva han nå het) når han prøvde å forklare kvantefysikk:

 

"Når du endelig har skjønt alt sammen finner du en liten feil som snur alt på hodet igjen."

 

"Om du klarer å tenke på kvantefysikk uten å bli svimmel har du ikke skjønt noen ting."

 

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...