Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg fikk plutselig behov for bil nå som jeg muligens skal starte i en ny jobb. Foreldrene mine fikk det derfor inn for seg at de ville kjøpe seg ny bil og jeg fikk tilbud om å kjøpe dern gamle bilen deres. Dersom jeg ikke kjøper den så bytter de den inn når de kjøper den nye (de får 40 000 for den) Det har ikke vært noen problemer med bilen så lenge de har eid den og den er i passe god stand. Men de eldre modellene av avensis er jo ikke akkuratt så mye å skryte over når det kommer til utsene. Jeg er ikke på jakt etter noen råne/ungdomsbil, men jeg trenger en grei bil til å bruke frem og tilbake til jobben. Det viktigste for meg er derfror at jeg ikke vil få noen problemer med bilen (mekanise etc). Men jeg kunne godt tenkt meg en bil som så litt bedre ut enn avensis. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hvor langt har den kjørt? Høres ut som et bra tilbud, uten at jeg ville tatt min mening for god fisk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Den ligger på ca 190 000km. Ingen riper i lakken og jeg kunne heller ikke se noe rust. Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 190 000 er ingen km for en toyota. Jeg hadde slått til ihvertfall Lenke til kommentar
Penny Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Fornuftig sett virker det som en kjempehandel. På den annen side er fornuften det eneste som taler til Avensis' fordel. Litt mindre triste og omtrent like feilfri er de andre mellomstore japanere, Accord, 626 og Primera. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Den hadde jeg glatt tatt for 35000. Solgte nylig en Carina 96 sedan for samme prisen høres ut som du får mer for pengene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Jeg sa ifra at jeg ville ha den Takk for anbefalingen De selv kjøpte seg en 2003 Toyota Avensis 2,0l D-4D Stasjonsvogn. Edit: Slapp å betale de 35 000 alikevell Ordnet det slik at jeg bare betaler forsikring og årsavgift. De fikk den vurdert av en toyota forhandler for å se hva de hadde fått for den om de byttet den inn. Ettersom innbytte var såpass mye mindre enn de først forventet, bestemte de seg for at det var like greit at jeg bare overtok den. Endret 3. juni 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Lurt valg, fikk akkurat samme tilbudet fra mora mi i fjor når hu bestemte seg for å kjøpe seg ny bil. Samme pris og samme bil, bare 99-modell. Utrolig greit å kjenne til historien til bilen, og selv om det er en veldig vanlig bil så synes jeg det er fin. Min er heldigvis i en ganske fin burgunderfarge som har holdt seg bra i stedet for vannmalt rød eller gørrkjedelig blå/sølvtoner som de fleste andre avensis fra denne perioden er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå