Erlend85 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Ja, tittelen sier alt . Alle jeg ser er sånn ganske høye. Er det noe min. krav? Ikke vektløfter altså... Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Det er ikke høydekrav for å bli vekter. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Sikker? Hvorfor er alle så høye da? For ikke de lave jobb? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 "Alle" er ikke høye. Men tenk deg selv da. Skal du være sikkerhetsvakt på et storsenter så nytter det ikke å være 150cm og 45kg. Du skremmer ingen butikktyver med det. Formelt sett så er det ikke noen høydekrav da. Lenke til kommentar
andreas_rafdal Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 I Norge er det forbudt etter arbeidsmiljøloven å ansette folk på bakgrunn av utseende, alder, etnisk opprinnelse, seksuell legning osv. Selvfølgelig er det ingen høydekrav, og selvfølgelig kan man være 150cm og 45 kg og fortsatt jobbe som vekter! JEr ikke meninga å se skremmendes ut! Vektere har jo uansett ikke noen mer myndighet enn folk flest til å bruke makts osv. Er først og fremst et service yrke! Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Spam/off-topic er fjernet fra tråden. Vennligst holdt dere til temaet folkens. (Som vanlig skal ikke denne posten kommenteres. Send evt. en PM) Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) "Alle" er ikke høye. Men tenk deg selv da. Skal du være sikkerhetsvakt på et storsenter så nytter det ikke å være 150cm og 45kg. Du skremmer ingen butikktyver med det. Formelt sett så er det ikke noen høydekrav da. Du har missforstått en ting eller to når det kommer til vekteryrket :x For å bli en god vekter trengs det kvaliteter langt mer verdifulle enn å være stor. Bare tenk på hvorfor det er så mange kvinnelige dørvakter...? @Andreas_rafdal: Riktig at vektere ikke har noen myndighet utover en vanlig borger, men en god vekter vet hvordan h*n skal utnytte de rettigheter og hjemler som er, mye bedre enn en vanlig borger. Man er jo også ofte engasjert av noen, så man har en del ekstra rettigheter på feks et kjøpesenter enn ola normann som er ute og handler. Endret 4. juni 2009 av Kaktuz Lenke til kommentar
sandydandy Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg har ei venninne som er 156 høy og temmelig tynn som er vekter. Nå er det ikke sånn at hun jobber som dørvakt på utesteder og sånt, men hun drar på utrykning når alarmene på butikker og banker og litt forskjellig går. Hun kontrollerer at alarmene er påsatt om kveldene og endel sånne ting. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Sikker? Hvorfor er alle så høye da? For ikke de lave jobb? Går vel litt på selvtillit, de fleste på 150 tror nok ikke de kan klare seg i yrket. Er vel også fordi yrket er ganske missforstått slik at de som er små tror at man må være diger for å bli vekter. Noe tråden her er et godt bevis på. Jeg vet bare om et sted/type vektertjeneste hvor en viss fysikk er påkrevd. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg har sett flere korte, men kraftige vektere. Jeg tror det er bedre å være kraftig og liten, enn høy og tynn hvis du skal f.eks. være dørvakt. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 I kongsberg så er det en søt blond jente som jobber som vekter, hun skremmer ingen! Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 I kongsberg så er det en søt blond jente som jobber som vekter, hun skremmer ingen! Hehe.. men du dytter og slår ikke henne. Smart. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 I kongsberg så er det en søt blond jente som jobber som vekter, hun skremmer ingen! Hehe.. men du dytter og slår ikke henne. Smart. Nemlig, det er også lettere og rette seg etter hva en kvinne sier enn en mann. Mot menn er det mange som tar det som et nederlag å gi seg uten kamp (ikke alltid fysisk). Lenke til kommentar
Elgmat Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Man finner vektere i alle størrelser og former. Vektere er i hovedsaklig utøvere av service med fokus på sikkerhet, hvor godt humør og evne til å hjelpe er viktigere enn fysisk styrke. Jeg tror det tidligere var krav om minstehøyde i politiet, men det er mulig jeg tar feil. Jeg syntes også å huske at det var en maxhøyde for å bli flyger, med tanke på plass i cockpit. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg tror det tidligere var krav om minstehøyde i politiet, men det er mulig jeg tar feil. Jeg syntes også å huske at det var en maxhøyde for å bli flyger, med tanke på plass i cockpit. Politiet gikk bort fra det. Noen typer flysertifikat krever at man er over minste og under max høyde. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 For å avslutte tråden ønsker jeg å si at de eneste kravene per i dag er tilfredstilende vandel, alder minimum 18 år og vekterkurs trinn 1 som kreves for å få jobb som vekter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå