Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har Jeg Hemorider?

Gjest Guest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_anonym_*

hei, er litt bekymret. har plutselig funnet ut at jeg har en slags myk klump akkurat ved endetarmsåpningen, er dette hemorider? den er ganske liten men gjør litt vondt når jeg tørker meg. er litt vondt og tå på om man tar hardt, er ganske mykt, veldig lite og litt rødt. Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle har hemorider. Hemorider hjelper med å holde tarminnholdet inne, da lukkemuskelen ikke blir helt stram. (har relativt gode kilder på dette).

Men at du har forstørrede hemorider, det kan godt hende. Dette kan skje hos alle, men jeg tør påstå (og har påstått det tidligere mot noe mostand..) at det skjer oftere i den eldre befolkningen.

Hemorrider er et venekompleks, som kan komme ut av anus. Hvis du merker noe hudaktig utenfor anus, kan det godt være det det er. Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Klara_*

Det er ikke uvanlig med hemorioder. Det kan komme etter en runde med diarè eller hard avføring. Eller under graviditet/fødsel hos kvinner.

Prøv å presse den inn igjen. Kommer den ut med en gang så kjøp Scheriproct salve på apoteket, den trekker sammen hemoroiden ganske fort.

Har man først fått en har man lettere for å få det en annen gang også.

Lenke til kommentar

Blir litt usikker jeg nå. Jeg har hatt kjønnsvorter tidligere, men har fått dem bort. Men de siste ukene har jeg hatt en sånn "klump" ved endetarmsåpningen, og har tenkt at det er kjønnsvorte. Er det mer sansynlig at det er hemoride eller? Jeg hadde ikke kjønnsvorter i endetarmsåpningen sist, da var det mest på området mellom anus og kjedeåpning.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...