Simkin Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) driver å fikser litt på laptopen til en kamerat, og har nå installert Vista 2 ganger(!) har prøvd å både slette og formatere disken, værtfall trykt på de valga i vista setupen, installasjonen går så videre, men når alt er ferdig, ligger den gamle XP'en fortsatt der.. hvordan løser jeg dette? vil altså kvitte meg med XP, kun ha Vista. Endret 27. mai 2009 av Simkin Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 noen som har noe peiling? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hvis du formaterer så forsvinner det gamle. Det er ikke mulig at det fortsatt ligger der. Ergo kan du ikke ha formatert. Her er en guide for installasjon: http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_install_03.asp Det er på punkt 7 man formaterer. Har du kanskje flere disker eller partisjoner, at XP ligger på en annen enn den du formaterer? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) harddisken er delt, men XP ligger på C:, D: er til diverse andre ting. jeg har trykt både format og delete på c: før jeg installerer vista, men tydeligvis så blir ikke c: formatert før installasjonen. men det er en partisjon som jeg ser i disk managment ( eller hva det heter) der er det en partisjon på nesten 5gb som heter EISA. men denne dukker ikke opp i vista installasjonen, kan XP ligge der? er en jalla script versjon av XP, så det er ikke org versjonen Endret 28. mai 2009 av Simkin Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Dell PC? EISA partisjoner er typisk for diagnostic, den trenger du ikke bry deg om. Har dog ingen ide om hvordan det er mulig at formatering ikke skjer når du ber om det. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) ok, er værtfall en Acer Aspire 5610 Endret 28. mai 2009 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå