HOHOHOHO222 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg vurderer å bytte distro. Det som er viktig for meg er utseende og ytelse. Det er derfor også viktig at skjermkortet fungerer (ATI Radeon x1650pro) Tips? Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Jeg vurderer å bytte distro.Det som er viktig for meg er utseende og ytelse. Det er derfor også viktig at skjermkortet fungerer (ATI Radeon x1650pro) Tips? Bytte fra...? Med mindre du kjører Ubuntu 9.04 nå, så vil jeg anbefale den. Betydelig bedre utseende, raskere og rett og slett deilig å jobbe med nå! Nikoser meg med 9.04 installert på laptopen! Rettet opp skrivefeil og nosense settning. Endret 27. mai 2009 av FrozenFish Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Hvilken skal du bytte fra? Utseende kommer veldig an på hva du liker, distroene med de mest normale skrivebordsmiljøene (KDE, Gnome, XFCE) kan man vanligvis tilpasse veldig mye på den biten. Ytelse: Hvilken maskinvare har du? Edit: Var litt sein Endret 27. mai 2009 av -TuX- Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Vanskelig det der å bestemme seg for en ny distro. Jeg gjetter, utifra hva de fleste tråder på dette forumet handler om, at du bruker ubuntu. Hvis du liker måten ubuntu fungerer på så er jo debian et flott sted å begynne på noe mer avansert, men er en litt "kjedelig" distro (min mening). Ellers kan du jo ta et stort skritt og prøve noe HELT annet, sånn som opensuse eller fedora. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Probleme ditt er ATI/AMD, pga drivere og xorg 1.6.................... Som trådstarter sier, selve problemet er driverne til ATI Radeon korte x1650pro. Finnes det noen distro som det er mulig å laste inn Xorg 1.5 på og forhindre oppgraderingen? En mulighet ville vært å kompile inn Xorg av den gamle versionen bare for å få 3D ytelsen. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg vurderer å bytte distro.Det som er viktig for meg er utseende og ytelse. Det er derfor også viktig at skjermkortet fungerer (ATI Radeon x1650pro) Tips? Bytte fra...? Med mindre du kjører Ubuntu 9.04 nå, så vil jeg anbefale den. Betydelig bedre utseende, raskere og rett og slett deilig å jobbe med nå! Nikoser meg med 9.04 installert på laptopen! Rettet opp skrivefeil og nosense settning. Ubuntu 9.04 ser vel ikke betydelig mye bedre ut enn de forrige utgavene? Nokså likt, spør du meg. 9.10 skal visstnok få en mer design-look. Utseende kan tweakes til det uendelige i alle distroer (se screenshot-tråden). Den største forskjellen mellom distroene er om de kjører GNOME, KDE, XFCE eller annet som skrivebordsmiljø. Sjekk screenshots av de forskjellige for å finne det du liker best. Alle disse kan f.eks installeres lett i Ubuntu, som kjører GNOME som standard. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Morsomme distroer som funker relativt greit er Ubuntu - Mint Mandriva PCLinuxOS Fedora, om du setter av litt tid til å få installert codeker og sånt. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg har ubuntu 9.04 nå.. Jeg tror jeg liker KDE best. Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Har brukt ZenWalk enstund og er veldig fornøyd med det. Helt greit utseende og basert på Slackware. Så anbefaler Zenwalk også enklet å installere Lenke til kommentar
genstian Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Archlinux Gentoo Linux Slackware Det er nå mine anbefalinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå