johnohod Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Eg har nettopp(søndag) handla hos Komplett.no som bedriftskunde. Og glad og fornøgd rekna eg med at eg ville kunne få varene levert med budbil på mandag sidan eg bur midt i Oslo, dvs. postnr 0166. Men det er ikkje snakk om at eg får lov å velge budbil som leveringsmåte når eg bestiller. Er det noken andre som har fått levert med budbil i Oslo? Er det kun Stovner eller noke slikt som dei dekker? Syns det er rart at dei reklamerer med å kunne levere med budbil til Vestfold og Oslo, uten at dei kan levere til sentrums-adresser. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg har vært i kontakt med komplett et par ganger nå pga levering (se tråd "komplett + plukkliste") Og jeg forhørte meg også om budbil, jeg fikk da informert at det gikk på postnr, husker ikke men lurer på om han sa noe slikt som 0-0999 eller noe slikt. At jeg hadde leveringsadresse som er 10 minutters gange fra Oslo grensa hjalp ikke. De ble vistnok veldig dyrt med budbil i så tilfelde, han snakket om et par tusen eller noe slikt - noe som er 100% BS, selv jobber jeg innen handel/service så jeg har en del kjennskap til hva slikt koster. Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Hei! Skal fort prøve å avklare hvordan dette med budbil i Oslo-området fungerer i fra oss. Det stilles tre krav til en kunde for at budbil Oslo skal komme opp som ett valg av fraktmåter på våre hjemmesider. 1. Du må være registrert med ett postnummer som tilhører en fysisk leveringsadresse, og ikke en postboks. Er du usikker på om du har riktig postnummer kan du søke frem dette under "Postnummersøk" på www.posten.no. OBS: Postnummeret må også være mellom 0000-0999. 2. Du må naturlignok være registrert som bedriftskunde. Herunder inngår også offentlige innstanser som skoler, kommuner, forsvaret m.m. Privatkunder vil ikke få budbil som ett alternativ. 3. Du må ha innvilget kreditt på din kundeprofil. Budbil Oslo vil ikke komme opp som ett alternativ hvis bedriften din ikke har kreditt innvilget. Grunnen til dette er vanskeligheter ved betaling når varene leveres. Budbilen kan ikke kjøre rundt med kontanter siden dette utgjør en ransfare (det kan være store summer innvolvert på deres sendinger). Bankkort har også vært vanskelig da mange bedrifter ikke har dette tilgjengelig når budbilen skal levere, eller rett og slett ikke har bankkort i det hele. Oppsummert må du ha riktig postnummer på leveringsadressen, postnummer mellom 0000 og 0999, registrert som bedriftskunde og ha innvilget kreditt. Er det videre uklarheter, spørsmål eller kommentarer til dette så hører vi gjerne fra dere. I slike saker som dere har opplevd her er det selvfølgelig ingenting i veien for å ringe oss for å få dette avklart. Håper det hjelper dere noe på vei, og ønsker dere en riktig god data-dag videre! Mvh, Komplett.no Salg Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Aha, det er sikkert kredittinnvilgning mitt enkeltmannsforetak mangler. Eg har likevel fått satt opp levering med budbil etter å ha sendt en mail til support hjå komplett.no. Bra service. Men, det varer og rekker før den omtalte budbilen dukkar opp. Han skulle egentlig komme i går. Er det fordi eg faktisk ikkje er kredittvurdert at bilen ikkje kjem likevel mon tru? Lenke til kommentar
Carbo Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Eg har nettopp(søndag) handla hos Komplett.no som bedriftskunde. Og glad og fornøgd rekna eg med at eg ville kunne få varene levert med budbil på mandag sidan eg bur midt i Oslo, dvs. postnr 0166. Men det er ikkje snakk om at eg får lov å velge budbil som leveringsmåte når eg bestiller. Er det noken andre som har fått levert med budbil i Oslo? Er det kun Stovner eller noke slikt som dei dekker? Syns det er rart at dei reklamerer med å kunne levere med budbil til Vestfold og Oslo, uten at dei kan levere til sentrums-adresser. Når bud og budbil- bransjen vender deg ryggen, er det på tide å vende det andre kinnet til å leie en bil selv, eventuelt spørre de du kjenner av venner og familie. Er ikke så greit for bud og budbil heller, men det handler trossalt om hva som er best for deg. Kanskje det er Komplett du ikke skal kjøpe noe av?? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Dette må jo være tidenes bump av Carbo. Over 6 år siden tråden var aktiv. Skal tro om han har fått pakken sin... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Nei, han venter nok enda på budbilen :} Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Stenges, vi lar de døde få hvile i fred. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg