Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ingen motivasjon for eksamen, trenger virkelig hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg sliter noe fryktelig med motivasjon for eksamen. Jeg føler jeg har gitt mitt beste i hele år, også får vi karakterene, og da er alt helt motsatt. Fikk kun firere. Jeg hadde 5 i Kunst og håndtverk i fjor, og fikk 5/4 på ALLE oppgavene i år, og enda fikk jeg 4, uten EN ENESTE ADVARSEL. Og det er jo etter reglene, IKKE LOV. Ikke svarer lærerne på itslearning, og ikke finner jeg dem på skolen heller. (kunst og håndtverk lærerene). Du tror det er morsomt da? I musikk fikk jeg advarsel om at jeg kunne komme ned på 4. Så fikk jeg da 5 på den neste og siste oppgaven, men ble alikevell satt til 4. I gym gav jeg alt jeg hadde, og har fått melding tilbake fra lærer om at jeg var oppe på 5 i flere ting, men at jeg ble satt til en sterk 5 på noen få andre ting, noe som vippet meg ned fra 5'er. Selv synest jeg ikke det.

Fikk også melding tilbake av musikklæreren, og han sa at jeg skulle få en 5'er. Hvordan skjer det? Slipper jeg og klage osv da, ettersom han var enig? Tok print screen av melding i tilfelle :p

Føler liksom at ting har gått helt i dass, i forhold til hvor hardt jeg har jobbet. Kom opp i samf. i muntlig, og fikk temaet "Den kalde krigen". Jeg har ingen motivasjon i det hele tatt, og lurer på om jeg i det hele kommer til å ha noe å presentere på Fredag. Akkuratt nå skulle jeg ønske at jeg bare kunne hoppe på et tog og reise vekk en uke.

Jeg har søkt media og kommunikasjon, ettersom dette er noe jeg intereserer meg veldig i. Planen er å søke på noroff etter videregående, og ta bachelorgrad i spilldesign. Men jeg tviler litt på at jeg kommer inn på MK med karakterene mine. Hva tror dere?

Hva burde jeg gjøre for å få bedre motivasjon?

-Hilsen en som er lei skolen, men som gleder seg til videregående.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke har fått lavere enn 5 noen gang har de i følge kunnskapsløftet ikke lov til å gi deg 4. Det du bør gjøre er å sende et brev til skolen hvor du ber om begrunnelse for karakteren i alle fag som du mener du skulle hatt bedre karakter i, og dersom det ikke stemmer overens med det du har prestert på prøver, oppgaver og innleveringer, så bør du klage. Dersom du klager, så oppgi all evaluering du har fått i løpet av året på skriftlig arbeider og dra inn sitater fra kunnskapsløftet som beskytter det faktum at du skulle hatt en karakter høyere.

Forøvrig så har lærere en tendens til å gjøre dette, jeg vet ikke hvorfor. Det skjedde meg i fjor, og da jeg sendte inn brev om dette ble karakteren satt opp fordi læreren "så gjennom mine skriftilige arbeider og så at jeg egentlig skulle hatt 5".

Med motivasjonen så må du ganske enkelt bare ta regelrett sammen og realisere at du må yte det siste og beste du har de siste 30 dagene. Det er noe du MÅ, hvis ikke så er konsekvensene alltids tilstedeværende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...