Gå til innhold

forbanna virus: Nebiwo...

Anbefalte innlegg

Jeg har et evig tilbakekommende virus (?) på i buddie maskina mi. Jeg kjører Norton Antivirus 2003 pro edition. Stadig oftere kommer beskjeden om at et virus har blitt oppdaget og automatisk slettet (~1 gang pr dag!). Fila er W32.HLLW.Nebiwo og legger seg i C:documents and settingsall usersstart menuprogramsstartup~2.exe

Hvor i h.... kommer den fra??? :x :x :x :x

Må jeg konfigurere oppstarts sekvensen eller noe sånt?

Jeg har oppdatert både virusprogrammet og win2000.

Maskina oppfører seg ellers omtrent normalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAHA WHAT??

Bra tips med linken, men det hjalp ikke en dritt. Lasta ned et "slette program" for dette viruset som scannet hele harddisken uten å finne noen ting. 2 minutter etterpå poppet virusbeskjeden opp igjen.

Det står om viruset at det kobler seg til maskina gjennom TCP port 445. Kan det være gjennom direct connect, eller hele tiden mens nettverkskabelen står i? I tilfelle greit nok, men åssen i f. i h. blir jeg kvitt det?

Lenke til kommentar

siden at du kjører norton så skal det jo komme opp den samme meldingen som du fikk når du har virus, når denne meldingen kommer så trykker du jo på slett viruset eller noe sånt, når du så har gjort det så går du jo inn i norton, og trykker på karantene, der kommer viruset som er lagt i karantene, skal vel ikke være værre tror jeg. hvis dette ikke hjelper så ville jeg tatt en backup av viktig data på disken og formatert og lagt inn alt på nytt, det bør hjelpe.

merkelig at norton kommer opp med denne meldingen selv om du har sletta viruset.

kan jeg spørre om hvor du fikk viruset fra?

Lenke til kommentar

ja, det vil jo mest sannsynlig være det, hvis han sitter i nettverk med noen andre, men det spørs jo litt da. sånn som han sier det så høres det jo ut som at norton finner viruset, men det kan hende at han gjøre noe galt under slettingen av viruset. men har ikke vært borti at det kommer opp den meldingen selv om han har sletta viruset, det kan jo hende hvis han ikke har gjort det, at han må slette viruset fra karantene for å få bort denne meldingen, får bare håpe på at viruset ikke sprer seg, men som jeg skrev overfor at han burde ta en backup og formatere hele greia, det er ikke sikkert at viruset fjernes allikevel men.

Lenke til kommentar

Meldingen som kommer opp går ut på at Norton automatisk har sletta virus-fila, noe som også står i loggen. Det er heller ikke spor etter fila på harddisken.

Viruset kommer nok fra andre masiner, som sagt bruker jeg direct connect i et internt nettverk. Hørte om en annen i dag som også hadde samme viruset og som ikke ble kvitt det. Reformatere er uaktuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...