gultark Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg har jobbet på samme sted i to år, men har ikke 100% stilling. Pga. flytting skal jeg nå si opp, men jeg skjønner ikke oppsigelsestiden. Jeg vet jeg har 1 mnds oppsigelsestid, men slutter jeg da f.eks den 14.juli hvis jeg sier opp 14.juni, eller blir det 1. august, altså at jeg må slutte den 1. i måneden etter? Jeg får fra flere hold at de er 100% sikre på at det er det førstnevnte, altså presis en mnd. Men så er det noen som sier at jeg da må slutte 1.august. Jeg trenger hjelp Lenke til kommentar
Kris Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Når jeg sa opp den 17.Mars sluttet jeg 1. Mai. Lenke til kommentar
lamabodo Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg har jobbet på samme sted i to år, men har ikke 100% stilling.Pga. flytting skal jeg nå si opp, men jeg skjønner ikke oppsigelsestiden. Jeg vet jeg har 1 mnds oppsigelsestid, men slutter jeg da f.eks den 14.juli hvis jeg sier opp 14.juni, eller blir det 1. august, altså at jeg må slutte den 1. i måneden etter? Jeg får fra flere hold at de er 100% sikre på at det er det førstnevnte, altså presis en mnd. Men så er det noen som sier at jeg da må slutte 1.august. Jeg trenger hjelp Hovedregelen er at en oppsigelsestid starter å løpe fra den første i måneden etter at du sa opp. Dette er regulert i arbeidsmiljølovens §15-3, ledd fire Se: http://lovdata.no/all/tl-20050617-062-015.html#15-3 Du kan eventuelt be din arbeidsgiver om å få fratre før oppsigelsestiden er over, eller f.eks. ta be om å få ta ut ferie i deler av oppsigelsestiden. Dersom du er ansatt i en offentlig bedrift, eller på annet vis er underlagt tjenestemannsloven, gjelder oppsigelsen fra dato til dato. -lb Lenke til kommentar
gultark Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg har jobbet på samme sted i to år, men har ikke 100% stilling.Pga. flytting skal jeg nå si opp, men jeg skjønner ikke oppsigelsestiden. Jeg vet jeg har 1 mnds oppsigelsestid, men slutter jeg da f.eks den 14.juli hvis jeg sier opp 14.juni, eller blir det 1. august, altså at jeg må slutte den 1. i måneden etter? Jeg får fra flere hold at de er 100% sikre på at det er det førstnevnte, altså presis en mnd. Men så er det noen som sier at jeg da må slutte 1.august. Jeg trenger hjelp Hovedregelen er at en oppsigelsestid starter å løpe fra den første i måneden etter at du sa opp. Dette er regulert i arbeidsmiljølovens §15-3, ledd fire Se: http://lovdata.no/all/tl-20050617-062-015.html#15-3 Du kan eventuelt be din arbeidsgiver om å få fratre før oppsigelsestiden er over, eller f.eks. ta be om å få ta ut ferie i deler av oppsigelsestiden. Dersom du er ansatt i en offentlig bedrift, eller på annet vis er underlagt tjenestemannsloven, gjelder oppsigelsen fra dato til dato. -lb Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå