Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp om scooter!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg trenger skikklig hjelp!

Jeg kjører en Piaggio fly t2 2006 model.. Veldig vansklig å finne trim til!

Men hvertfall så har jeg kjørt med Effekt-Potte, Variator ring fjernet / Nye vekte, skyftet dyse fra orginal til 70 dyse.

Med dette har jeg ca topp fart på flata litt over 80, men når det er en pitte liten oppover bakke mister jeg kraft så jeg detter ned til 50 i oppover bakker!

Ditte irriterer meg veldig... Så jeg bestilte no en Malossi Sport 70cc sylinder...

Tror dere at jeg vil få en sterkere Scooter med bare ditte? Uten ny Større forgasser eller Trim Variator?

I så fall :) Skriv visst dere vet hvor jeg kan få handlet Forgasser til scootern min please!

Går det forresten ann å kjøre bra med 70cc med kun 12mm orginal forgasser? Tenker aks messig... Noen som vet?

Please visst noen har peiling! Skriv

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den eneste flyen som er på piaggio sin side er 4takter. Sikker på at det er fly du har?

Med Malossi sport blir den mye sterkere ja.

Det skal gå greit uten større forgasser, men trimvariator burde du nok kjøpt når du først kjøper. Vekter må du iallfall bytte, og trykkfjæra som sitter bak clutchen.

Btw, er du sikker på at din har 12mm forgasser? Trodde de fleste med piaggio motor hadde 17,5mm jeg.

Du må uansett ha ny dyse, men regner med du kjøpte det.

Jeg kjørte med 12mm forgasser og Polini sport 70 sylinder. Det gikk bra, men går dårligere enn med større forgasser.

Hør med Ferdinand @ Speedoptions.no Hvis det er der du kjøper. (Han som svarer på mail)

Lenke til kommentar

Jeg har Piaggio fly 2takt ja :) 2006 modell..

Siste året de lagde 2 takt :) Idag er det bare 4 takt..

Har en liten snutt av den her forresten

Hmm okej... jeg finne hvertfall trim variator på speedline.dk da, men at jeg får se ann... vente til 70cc'n kommer^^ Bestilte den fra Speedline:)

Håper at det ikke dukker opp problemer elns bare^^ Men side orginal dysa var 53 og man skulle dyse opp 10 hakk ca med effektpotte, men no har jeg 70 dyse som er mere en høyt nok... Tror du jeg trenger mere en 70 til ny sylinder åsså ?:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...