Gå til innhold

IP-telefoni, hvilke alternativ finnes?


Anbefalte innlegg

Jeg har for tiden IP-telefon fra Canal Digital, og selv om reklamen deres påstår at man kan sjekke status for alle tjenester via CDs kundesider, så får jeg vite per kundetelefonen at, nei, det går ikke an med IP-telefonitilbudet deres. Regningene kommer fra Payex i Sverige, et selskap som ikke tilbyr e-Faktura eller andre elektroniske betalingsalternativ, så hver regning (som kommer 1 gang per måned) er påplusset et betalingsgebyr à kr 50 for papirregninger.

 

Så nå vil jeg bytte leverandør på IP-telefonibiten.

 

Hvor finner man oversikt over mulige tilbud, og hvor finner man brukererfaringer (jeg vil helst slippe å bytte til en ny problemleverandør)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Anbefaler IPLink. God service, bra priser, leverer ut SIP info(så du kan utvide med eget utstyr). Svært behjelpelige med tillegstjenester og opplysninger. Spesifisert samtale info via hjemmesiden deres.

 

Eneste minuset er vel at de ikke tilbyr eFaktura, men fakturaene er informative og blir sendt til mailen din.

 

www.iplink.no

 

mvh, ATG

Lenke til kommentar

Hallais!

 

Jobber selv på Ventelo, og vi bruker PayEx Finance. Jeg kan avkrefte det CanalDigital sier. 101% bullshit som er ute og går.

 

Selvfølgelig kan du ha e-faktura, hva i granskauen snakker de om?

PayEx støtter e-faktura og avtalegiro.

 

Men jeg vil anbefale deg og snakke med CanalDigital i første omgang, eller så ville jeg ha snakket med PayEx direkte www.payex.no

 

Kan også anbefale Telio.

Foreldrene mine har hatt Telio og det har kun falt ned 1 gang i løpet av 6 år. Telio kjører sin SIP via PPPoE og ikke L2TP noe som gir deg fordelen med at du kan ta telio ATA (boksen) med hvor en det er internett, så lenge den får DHCP lease kommer PPPoE SIP opp.

Og du kan koble ATA bak router, noe som er problematisk med L2TP ATA.

Lenke til kommentar

Bare pass på følgende, ringer du nødnummer med Telio telefon og du har den koblet til et annet sted, fortell adressen du er på. Da nødsentralene ser på adressen telefonen er tilknyttet i utgangspunktet.

Ellers er Telio, IPlink og Telipol leverandører jeg har ok erfaring med.

Lenke til kommentar
Bare pass på følgende, ringer du nødnummer med Telio telefon og du har den koblet til et annet sted, fortell adressen du er på. Da nødsentralene ser på adressen telefonen er tilknyttet i utgangspunktet.

Ellers er Telio, IPlink og Telipol leverandører jeg har ok erfaring med.

Har kommet over enkelte saker der AMK ikke får opp noe info når innringer ringer fra ip telefoni, men dette skal ikke skje. Og kritiske feil blir tatt på alvor og rettet.

Mest sannsynlig er det info fra NRDB som feiler mot AMK.

Men sjansen er såpass liten at man kan ikke gå rundt og leve paranoid pga denne feilen.

Lenke til kommentar

Helt klart IPlink.

Billig i bruk og åpne om informasjon.

 

SUPER DUPER support.

Hjalp mine foreldre med å oppdatere firmwaren på et SIP adapter via remote desktop og telefon på overtid:)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg hadde nok anbefalt TELIO for folk som skal ringe mye til fasttelefon og utlandet.

Til mobilt er det ofte billigst å bruke en mobiltelefon.

 

Ellers er Phonzo vel løsningen for de som ringer lite. De har Phonzo cash, og det er vel det eneste norske selskap som ikke krever minsteomsettning. Ulempen er at du få et 853xxxxx-nummer.

 

Joda, Televoip Prepaid (det hadde jeg siden starten) fungere vel også enda/igjen, men .... :mad:

 

Den beste løsningen må du finne selv - avhengig av ditt ringemonster.

Hvor ofte, lenge og hvem (innland/utland/mobil) du ringer til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...