Gå til innhold

[Løst] Hvordan bli kvitt hakking på filmavspilling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du en 2.4 GHz mottaker for spillkontrollere i HTPCen din? Høres uvanlig ut.

 

Hehe nei selvsagt ikke :-)

Men jeg har alltid trodd at at trådløst på 2.4 Ghz er en standard og gikk da utifra at MS også fulgte den samme standard. For jeg har jo trådløskort på HTPC og trådløskortet burde jo kunne kommunisere med håndkontrollen var tanken.

Lenke til kommentar
Prøv Combined Community Codec Pack og bruk en av de to medfølgende avspillere. Jeg foretrekker Media Player Classic - Homecimena her.

Kjører p720 filmer på 2 Ghz dual core og ATI X1600 glatt.

 

Edit: Og 2GB ram.

 

 

Vet ikke helt hva som var problemet med med siste ubuntu 9.04 og XBMC så kjører alt pent og ordentlig. Også HD matriele i 1080 kjører uten hakking. For alt jeg vet så kanskje jeg hadde feil versjon av drivere for skjermkortet. Eller så er bare de medespillerne så mye bedre. Nå funker det for meg og det er det viktigste.

 

Eneste problemet nå er at jeg ikke har Amarok mer. Og den var jeg nesten helt avhengig av. Men får sikkert den til å kjøre også. Er litt enklere å finne fram i musikken der. Har sykt mye musikk så det kan være pes å lete og det funka fint med Amarok og MySQL.

Lenke til kommentar
Godt at Ubuntu + XBMC funker bra for deg :)

 

Les her for og få inn Amarok 1.4: http://nomad.ca/blog/2009/apr/3/amarok-14-jaunty-ubuntu-904/

 

Mange sliter med 2.0 versjonen og anseer den som "unstable" i sammenhengen. Men du kan jo prøve 2.0 først hvis du vil;

sudo apt-get install amarok

 

Takker takker. Nei blir nok å gå for Amarok 1.4. Dønn stabil og lite cpu load. Ser som du sier at mange sliter med høy cpuload og ustabilitet og da velger nå jeg heller stabilitet fremfor bleeding edge.

 

Takk for linken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...