Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telio, pålogginginfo og eget utstyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har testa endel men ikke kommet til noe løsning.

Det jeg vet er at adapteret henter en .cfg fil fra telio siden, hvilken .cfg du vil motta med all nødvendig info blir bestemt av av MAC addr. på adaperet ditt. Skulle du klare og skaffe den så kansje du er litt på vei men tviler litt på det pga den er seff. kryptert.

Svakheten/løsningen jeg tror alt ligger i er Telio Phone som du kan installere på pcen, siden du da har brukernavn/passord.

Det du må finne ut av da er hva den kobler opp til som IP/PORT osv.

:hmm:

Har du noe forslag så kom gjerne med dem.

Kom på noe helt på slutten så må funke, Det er og ta en Brute force attack på adaptert da den har ett passord som du kan åpne selve webgrensesnittet. Det er 2 måter og gjøre det på, 1. Trykke som en gal på telefonen (For all del ikke glem hvor langt du er kommet) :p

2. Koble ett gammelt modem i pcen, Telio adaptert til modemet, lage ett program til pcen som gjør jobben.

Endret av -PoWa-
Lenke til kommentar

Kan virke som det ikke er noen som har klart dette med suksess?

Jeg har hørt om folk som foreslår å sette opp en "dummy" sip-server med faked DNS for å se hva adapteret sender fra seg. Men selv om man har brukernavn/passord, kan det vel hende at Telio er smarte nok til å avvise deg på klient-utstyr.

Y

Lenke til kommentar
Hvis dere ønsker en leverandør med åpen sipinfo så finnes det jo flere alternativ. Ser ikke helt poenget med å velge Telio om man ikke søker utfordringen ;)

Mange grunner til å velge Telio, men du har utvilsomt et poeng. Uansett er det lov å håpe at noen har knekt "telio-gåten" . . .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...