Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Når jeg er skikkelig varm fra fysisk aktivitet beveger den ene testikkelen min seg 'inn' eller oppover i kroppen, slik at den nesten står side ved side med penisen, rett ved penisroten. Dette kan noen ganger føles ubehagelig under lengre treningsøkter. Søkte litt om dette og fant utrykket "vasocongestion", ansamling av vesker i pungen. :S Er nå redd for at jeg kanskje har dette. Jeg har ingen smerter eller noe sånt, men kjenner bitte litt ubehag når den flytter på seg. Er dette noe som er forholdsvis vanlig eller bør jeg snakke med lege snarest? Hilsen Bekymret Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Tommelfingerregelen er at om du er bekymret for pungen og testikkler, gå til legen. Det er MYE bedre å la legen få avkrefte, eventuelt bekrefte hva som er problemet. Det å ikke gå til legen fordi det er pinlig er ingen unnskyldning. Legen vil kunne gi deg et godt svar på hva som er greia, og du vil slippe å bekymre deg mer. Om det skulle vise seg at det er et verre problem, er det i alle fall lurt at du dro dit. Jeg har og vært bekymret for juvelene, dro til legen og ble lettet opp i en annen verden da jeg fikk vite at alt var ok. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Det er jo litt merkelig at testikkelen går OPPOVER når du trener og blir varm. Vanligvis vil testikkelen gå nedover når den blir varm. Hva med når du bader i varmt vann, eller dusjen? Går den oppover da også? Grunnen til at jeg spør, er at vanligvis vil musklatur trekke testikkelen oppover (næremere en varm kilde = kroppen) Noen har store kanaler som går oppover til magen (inguinal canal), hvor testikkelene engang kom ned igjennom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå