hjelpelaus_naar_det_gjelder_data Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 hei.. har et meget merkelig problem med dataen. ned i høgre hjørne står det et symbol med en rød sirkel med et hvitt kryss inni. fra den popper det stadig opp følgende: "(overskrift) Warning!!! fatal error! the media system on your computer is corrupt. update your sound and video codec immediately to resolve this issue." etter at dette begynte å poppe opp, merket jeg at Windows Media Player ikke fungerte til hverken lyd eller videoavspilling. jeg avinstallerte media player, og lastet ned KMPlayer. på KMPlayer funker avspillingen, men det er fortsatt ingen lyd som virker. jeg sjekket ut volumkontrollen og alt, men ingen lyd var å få frem, før jeg trykket og drog på den knappen som hadde med 'digitallyd' å gjøre. men så fort jeg slapp denne knappen forsvant lyden igjen. jeg har rett og slett ingen ideer om hva som er galt. jeg ville i utgangspunktet tro det er virus som har forårsaket dette, men jeg har scannet dataen 2 ganger med antivirusprogrammet mitt men ingen trusler er å finne, så jeg er rett og slett usikker... har noen peiling på hva dette kan være? trenger hjelp med det. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Virker som du har fått besøk av WinCodecPro trojan. Last ned Malwarebytes og installer det. Start programmet og oppdater det før du kjører skan av Pcen. Her har du en kvikk guide om hvordan bruke Malwarebytes: Download MalwareBytes Anti-malware (MBAM). Close all programs on your computer. Double Click mbam-setup.exe to install the application. When the installation begins, keep following the prompts in order to continue with the installation process. Do not make any changes to default settings and when the program has finished installing, make sure a checkmark is placed next to Update Malwarebytes’ Anti-Malware and launch Malwarebytes’ Anti-Malware, then click Finish. If an update is found, it will download and install the latest version. Once the program has loaded, select “Perform Quick Scan”, then click Scan. The scan may take some time to finish,so please be patient. When the scan is complete, click OK, then Show Results to view the results. Make sure that everything is checked, and click Remove Selected. When disinfection is completed, a log will open in Notepad and you may be prompted to Restart. Virker ikke dette, får du heller poste en tråd i Antivirusprogrammer og datasikkerhet forumet. Der får du nok mer hjelp. Endret 28. mai 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
hjelpelaus_naar_det_gjelder_data Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) tusen takk for svaret dette var konge! fikk ryddet vekk skvipet Endret 28. mai 2009 av hjelpelaus_naar_det_gjelder_data Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) tusen takk for svaret dette var konge! fikk ryddet vekk skvipet Bare hyggelig. Det er derfor vi har forumet her, for å hjelpe hverandre. Endret 28. mai 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå